رییس اجرایی حکومت وحدت ملی حادثه تروریستی در دهمزنگ کابل را تلاش دشمنان برای صدمه زدن به اتحاد و وحدت مردم افغانستان عنوان کرد.

حادثه دهمزنگ کابل، تلاش دشمنان برای صدمه زدن به اتحاد مردم بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با شماری از بزرگان ولایت بامیان حادثه خونین و تروریستی روز شنبه در دهمزنگ کابل را تلاش دشمنان برای صدمه زدن به اتحاد و وحدت مردم افغانستان خوانده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشرخبرنامه ای گفته است که داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی با نمایندگان مردم بامیان در قصر سپیدار دیدار و پیرامون مشکلات آن ولایت گفتگو کرده است.

در این نشست؛ بزرگان ولایت بامیان به بیان مشکلاتشان پرداختند و از رئیس اجرایی خواستار رسیدگی و حل مشکلات آن ولایت شدند.

آنها تاکید نمودند که در دوران حکومت قبلی به بامیان توجه جدی صورت نگرفته است، اما مردم ولایت بامیان توقع خدمتگزاری از حکومت وحدت ملی را دارند.

نمایندگان بامیان؛ عدم امکانات لازم درسی، نداشتن تسهیلات لازم صحی، عدم سرک های معیاری و مشکلات دادستانی بامیان را به مثابه ی مهمترین چالش های فرا راه مردم این ولایت خواندند، و از داکتر عبدالله خواستند که در رفع این مشکلات اقدام نمایند.

ریاست اجرایی گفته است که همچنان نمایندگان بامیان از تصمیم حکومت مبنی بر امتداد خط ۲۲۰ کیلوولت برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان مرکزی تمجید و قدردانی نمودند و تاکید برتحقق آن ورزیدند.

در همین حال داکتر عبدالله پس از شنیدن مشکلات بزرگان وجوانان بامیان، ضمن اتحاف دعا به روح شهدای ۲ اسد دهمزنگ کابل، مراتب تسلیت خویش را با مردم افغانستان بویژه شهروندان بامیان و خانواده های شهداء ابرازنمود.

عبدالله افزود که دشمنان ملت ما در صدد صدمه زدن اتحاد و وحدت مردم افغانستان بودند که ناکام شدند.

وی؛ مردم بامیان را سخت کوش و با استقامت خطاب نموده افزود:" من با استاد محقق معاون ریاست اجرایی بارها پیرامون مصائب و مشکلات مردم افغانستان بویژه ولایت بامیان گفتگو و مشوره های داشتم، اما حضور شما در اینجا و بیان مشکلات به‌گونه ی مستقیم، بدون تردید ما را بیشتر متوجه مسوولیت و رسالت ما در قبال مردم افغانستان می‌سازد".

عبدالله؛ به بزرگان و جوانان آن ولایت وعده سپرد که هیيت با صلاحیت را به ‌منظور بررسی مشکلات مردم بامیان در آن ولایت می‌فرستد تا چالش‌ها درحوزه‌های یاد شده را از نزدیک ارزیابی کنند و راه های حل قانونی و عملی را جستجو نمایند.

جمهور نوشت: رییس اجرایی بیان داشت که با وزرای معارف، صحت، شهرسازی و رئیس دادستان کل پیرامون مشکلات مردم بامیان صحبت می‌کند و به مسوولین ذیربط هدایت می‌دهد که به حل چالش‌ها و دشواری‌های مردم ولایت بامیان بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.