مقامات ننگرهار می‌گویند، در مناطقی که علیه داعش عملیات نظامی جریان دارد، برای تأمین ثبات از سوی ادارات نظامی و ملکی یک میکانیزم مشترک ترتیب شده‌است تا این مناطق دوباره بدست مخالفین سقوط نکنند.

برای حفظ مناطق تصرف شده میکانیزمی ترتیب شده‌است

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،سخنگوی والی ننگرهار عطاالله خوگیانی می گوید که در پنج روز گذشته قوای امنیتی و نظامی افغانستان در چندین محل عملیات جدی را علیه داعش شروع کرده‌اند که در نتیجه آن در ۴ ولسوالی تا حال در حدود ۵۰۰ فرد مسلح داعش کشته شده‌اند.

سخنگوی والی ننگرهار گفت، در آن مناطقی که از تصرف گروه داعش خارج می‌شوند اولین بار یک مکانیزیم عملی می‌شود که ثبات در آنجاها تحکیم یابد.

عطاالله خوگیانی شام سه شنبه گفت، مقامات نظامی و ملکی افغانستان همراه با مردم محل روی یک طرحی کار می‌کنند که افراد مسلح در این مناطق دیگر جای پا پیدا نکنند.

آقای خوگیانی این عملیات را، عملیات تحکیم ثبات نامید:

خوگیانی: روی یک طرحی کار می‌شود که افراد مسلح در مناطق تصرف شده دیگر جای پا پیدا نکنند.

"این عملیات در روزهای نزدیک شروع می‌شود که در آن تأسیسات که در وقت تصرف داعش در این مناطق تخریب شده‌اند، بازسازی شوند و همچنان در بعضی مناطق برنامه‌های نو بازسازی آغاز می‌شود. همچنان با دهاقین و مردمی که در اینجا ها بود و باش دارند در ساحت مختلف کمک صورت خواهد گرفت. اولین بار چنین یک مکانیزمی به وجود می‌آید که در این مناطق ثبات دایمی تأمین خواهد شد و این مناطق دیگر به لانه مخالفین تبدیل نخواهند شد.”

روز سه شنبه رسانه‌ها تصاویری را به نشر رساندند که قوای اردوی ملی افغانستان در محاکم و دیگر بنا های دولتی که قبلاً در دست داعش بودند، دیده می‌شوند.

سخنگوی والی ننگرهار گفت: این عملیات در ولسوالی کوت از سوی قوای خاص افغانستان پیش برده شده و قوای بین‌المللی از هوا آنها را حمایت می‌کنند. به گفته او در این عملیات تا حال بسیار مناطق ولسوالی کوت دوباره بدست قوای حکومت رسیده و صرف یک قریه باید از حضور آنها تصفیه شود.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار بعد از تصفیه و پاکسازی کوت عملیات بسمت ولسوالی اچین ادامه خواهد یافت. در جریان عملیات بالای ولسوالی اچین در شب دوشنبه به گفته مقامات حکومتی ۱۲۰ جنگجوی داعش کشته شده و در حدود ۲۰ تن دیگر آنها زنده اسیر شده‌اند.

سخنگوی والی ننگرهار عطاالله خوگیانی می گوید که در ولسوالی‌های کوت، اچین و دو ولسوالی دیگر در پنج روز گذشته بیش از ۵۰۰ جنگوی داعش نابود شده‌اند.

او بیان کرد که قوای امنیتی می‌خواهند این مناطق را از چهار طرف محاصره کنند تا برای شورشیان راه فرار باقی نماند.

به گفته آقای خوگیانی، در جریان این عملیات چند تن از سربازان حکومتی زخمی شده‌اند ولی هیچکس از آنها کشته نشده‌است.

عملیات علیه داعش در یک زمانی شدت یافته است که این گروه چند روز قبل بر یک مظاهره صلح آمیز در کابل حملات انفجاری را انجام داد که در آن در حدود ۷۰ نفر کشته و بیش از ۲۳۰ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه از قول سخنگوی قوای امریکا در افغانستان چارلز کلیفلند می‌نویسد که گفته است، گروه داعش بسیار مناطق را در افغانستان از دست داده و اکنون این گروه صرف در دو و یا سه ولسوالی حضور دارد.

او افزود که قوای هوایی امریکا در سال روان میلادی ۴۵۰ حمله هوایی را علیه این گروه در افغانستان انجام داده‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ننگرها ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار