دیدبان حقوق بشر در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد عربستان سعودی از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 100 نفر را اعدام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه هیومن رایتس واچ، دیدبان حقوق بشر امروز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد عربستان از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از 100 نفر را اعدام کرده است.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: مقامات سعودی از 1 ژانویه 2016 ( 11 دی 94) 108 نفر را اعدام کرده اند. عربستان سال 2016 را با اعدام 47 نفر به اتهام تروریسم آغاز کرد (2 ژانویه) و پس از آن 13 نفر به اتهام اقدامات غیر خشونتی مرتبط با قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. همچنین 47 نفر به اتهام قتل و یک نفر به اتهام تجاوز جنسی اعدام شدند.

دیدبان حقوق بشر همچنین اعلام کرد شمار اعدامیان به دست مقامات سعودی در آستانه عبور از آمار سال 2015 که 158 نفر بود، قرار دارد. همچنین تعداد اعدامیان سال جاری میلادی هم اکنون از رقم اعدام شدگان در سال 2014 که 88 نفر بود، فراتر رفته است.

در ادامه گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: یک شهروند اردنی به نام "حسین ابوالخیر" هم اکنون در زندان عربستان به جرم قاچاق قرص های "آمفتامین" با یک خودرو  بازداشت است. دادگاه وی را در ژانویه 2015 محکوم کرد. این شهروند اردنی مدعی است این حکم بنا بر اعترافاتی که از وی با شکنجه گرفته شده، صادر شده است.

"سارا ویا لیا ویتسون،" مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر در این باره گفت: اعدام ها راه حلی برای جلوگیری از جنایات نیست؛ به خصوص آن که از سوی یک نظام قضایی ناقص صادر شده باشد که اتهامات در خصوص شکنجه را نادیده گرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار