شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختياری با انجام اقداماتی در راستای حفظ محيط زيست عنوان سازمان سبز و حامی محيط زيست را از آن خود كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري همچنین بر اساس جديدترين ارزيابي از سوي موسسه آلماني TUV Intercert در ميان مناطق 37 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي نيز با كيفيت ترين، ايمن ترين، و مشتري مدارترين منطقه نام گرفته است.

  از جمله معيارهاي تاثيرگذار در نام گرفتن اين شركت به عنوان «واحد قابل تقدير خدمات سبز» در ميان مناطق 37 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي طي سال هاي 89، 90 و 93 مي توان به وجود سيستم تصفيه پساب مطلوب، دفع و دفن اصولي و بهداشتي زباله، مديريت بازيافت مواد زائد، ايجاد و توسعه فضاي سبز، مصرف بهينه حامل هاي انرژي و افزايش بهره وري در مصرف انرژي، ارتقاي سطح دانش و فرهنگ زيست محيطي مديران و كاركنان واحد، ايجاد نوآوري هاي زيست محيطي و ديگر خدمات فراگير اشاره كرد.

همچنين اين شركت در جريان همايش ملي معرفي واحدهاي صنعتي سبز كشور كه سال گذشته كه با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري و معصومه ابتكار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت و محيط زيست برگزار شد، موفق به دريافت لوح تقدير شد و به پاس فعاليت هاي چشمگير در اين حوزه مورد تجليل قرار گرفت.

بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته از روند فعاليت هاي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري، رعايت آخرين استانداردها و الزامات آن ها و آموزش و توانمند سازي نيروي انساني از سوي اين شركت محقق شده و در نهايت از لحاظ كيفيت، ايمني، دوري از آلايندگي، آراستگي و مشتري مداري در زمره برترين انبارهاي نفتي خاورميانه قرار داده است.

با توجه به افزايش يك درصدي مصرف بنزين موتور در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذش سال گذشته، مصرف اين فرآورده در جايگاه هاي عرضه در سطح استان چهارمحال و بختياري بيش از 63 ميليون و 554 هزار ليتر اعلام شده است كه از عوامل موثر در افزايش آن را مي توان راه اندازي جايگاه مجتمع رفاهي نگين واقع در سه راهي بلداجي، داه اندازي مجدد جايگاه هاي غير فعال منطقه مانند جايگاه هاي گهرو، فردانبه، وو پاسارگاد و افزايش تردد در مسيرهاي استان با توجه به توسعه راه هاي ارتباطي خواند.

همچنين تعطيلي برخي از كارخانه ها و كاهش مصرف فرآورده ها در فصل بهار منجر به كاهش 42 درصدي مصرف نفت كوره نسبت به سال گذشته شده و به همين صورت اجراي طرح عرضه سوخت نفتگاز به خودروهاي برون و درون شهري و  تك نرخي شدن اين فرآورده دو عامل مهم كاهش 6 درصدي طي سه ماه نخست سال در اين منطقه بوده است.

ميزان مصرف دو فرآورده گاز مايع و بنزين سوپر طي سه ماه نخست سال در سطح استان بدون هيچ تغييري به ترتيب 5211 تن و 480 هزار ليتر اعلام شده است.

اجراي طرح درجه بندي جايگاه ها از سوي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان چهارمحال و بختياري نيز هر شش ماه يك بار به منظور ارتقاي سطح كيفي و كمي خدمات سوخت رساني در سطح استان صورت مي گيرد؛ به طوري كه در ابن طرح مسئولين علاوه بر بازديد از مجاري عرضه و به نظارت بر عملكرد جايگاه هاي سوخت استان و ضعيت جايگاه هاي استان مي پردازند و در عين حال كنترل مواردي همچون رفع مشكلات فني احتمالي و استفاده كامل و بدون نقص از سامانه هوشمند سوخت، تابلو هاي هشدار دهنده، سيستم حفاظتي، دعايت دستورالعمل هاي ايمني و HSEو موارد مرتبط با خدمات به مشتريان را بررسي و جايگاه هاي سوخت را درجه و دسته بندي مي كنند و اين امر در نهايت فرآيند خدمات رساني مطلوب تر به مشتريان را در پي خواهد داشت.

قابل ذكر است، در شش ماه نخست سال جاري، 80 درصد از جايگاه هاي تحت پوشش شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه در رده ممتاز، 12 درصد درجه يك و 8 درصد مجاري عرضه درجه دو ارزيابي شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار