رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: باید از ظرفیت هیات های تجاری داخلی و خارجی در استان استفاده بهینه تری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جبار کیانی پور در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از راه اندازی مرکز پژوهش های اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج با هدف تولید فکر و ایده و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار این استان خبر داد.

وی افزود: اتاق بازرگانی یاسوج و کشور همواره در کنار دولت بوده و خواهد بود.

کیانی پور بیان کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تعداد جلسه ها و مصوبات جزو سه استان برتر کشور است.

وی با اشاره به پیگیری مستمر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مصوبه های این ستاد به طور مستمر پیگیری می ‎شود.

کیانی پور عنوان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج تعامل و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی رویکرد جدید اتاق بازرگانی یاسوج را حمایت همه جانبه از تولید، صنعت، اقتصاد، اشتغال، سرمایه گذاری و فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

کیانی پور ابراز داشت: شرایط صنعت کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و فروش محصولات تولیدی این استان در بازارهای هدف نیز وضعیت چندان مناسبی ندارد.

وی افزود: باید تولید، صنعت، اشتغال و فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

کیانی پور با اشاره به روند طولانی صدور مجوزها و استعلام ها برای ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این امر از موانع مهم توسعه اقتصادی استان است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی یاسوج نیز در این نشست، گفنت: اقتصاد این استان برای پیشرفت و رقابت با دیگر استان های کشور چاره ای جز حرکت به سمت علمی شدن ندارد.

چنگیز هاشمی افزود: تحقق این امر مهم نیازمند ساخت و راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد برای مسائل اقتصادی هیچگونه افق، چشم انداز، طرح آمایش و یا برنامه راهبردی وجود ندارد.

هاشمی اظهار کرد: به همین دلیل نیز با وجود قابلیت ها و ظرفیت های چشمگیر در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری در این استان بالاست.

وی عنوان کرد: بیکاری از عوامل مهم بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد است و باید کاهش یابد.

هاشمی ابراز داشت: زیرساخت های لازم در زمینه اقتصاد، صادرات و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به طور مطلوب فراهم نشده و در صورت رفع این مشکل اقتصاد استان رونق می گیرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.