مربیانی انتخاب شده برای تیم ۱۹ سال افغانستان کسانی نبودند که مردم انتظارش را داشتند.

گزارش انتقادی فوتبالنامه در خصوص کادر فنی تیم ۱۹ سال افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فدراسیون فوتبال افغانستان بلافاصله بعد از قرعه کشی مسابقات ۱۹ سال مرکز آسیا، مربیان تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال افغانستان را معرفی کرد. اما با کمال تعجب، مربیانی که برای تیم ۱۹ سال انتخاب شدند، کسانی نبودند که مردم منتظرش بودند.

فدراسیون حیات الله لوگروال و حبیب الله بخشی را به حیث مربیان تیم ملی انتخاب کرده است.

کارنامه این دو مربی به وضاحت نشان می دهد که این مربیان در این مقطع گزینه های مناسبی برای هدایت تیم ملی ۱۹ سال نیستند.

دلایل این ادعا را در زیر درج می کنیم:

اول: آقای لوگروال موفقیت چندانی در باشگاه خود، سباوون، نداشته است. بر علاوه ایشان در هدایت یکی از تیم های تورنمنت روشن نیز نمایش خوبی نداشت. از طرف دیگر وی که مربی تیم ۱۹ سال در مسابقات جنوب آسیا بود، تنها یک پیروزی در مقابل تیم ضعیف مالدیو کسب کرد.

دوم: أقای بخشی متاسفانه سابقه پاکی در فدراسیون فوتبال افغانستان ندارد. ایشان حدود دو سال پیش به اتهام بعضی مسایل اخلاقی از سوی فدراسیون فوتبال به شکل مدام العمر از انجام فعالیت های فوتبالی محروم شد، اما با کمال ناباوری، نه تنها این تصمیم اجرا نشد بلکه فدراسیون با گذشت اندک زمانی آقای بخشی را به کلاس مربیگری درجه C فرستاد و آقای بخشی هم با رد شدن در این کلاسجواب فدراسیون را داد.

موضوع در همانجا بسنده نشد و برخلاف همه موازین، وی در کلاس مربیگری درجه B نیز در کابل جضور داشت و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، دیری نخواهد گذشته که وی بتواند سند مربیگری حرفه ای فوتبال را نیز کمایی کند. اتهاماتی که علیه آقای بخشی مطرح شده و مربی شدن ایشان در تیم ۱۹ سال تصویر درستی از این تیم نمی دهد.

سوم: افغانستان در مقطع جوانان و به خصوص زیر ۱۹ سال بازیکنان زیادی در کشورهای دیگر از جمله اروپا دارد. فدراسیون با جذب بازیکنان ۱۹ سال در تیم های ملی جوانان می تواند آینده تیم ملی را نیز تضمین کند. اما حضور مربیانی که با فوتبال و زبان جهان آشنایی کمتری دارند این کار را تنها مشکل، بلکه محال می سازد.

چهارم: مسابقات مرکز آسیا به مراتب از مسابقات جنوب آسیا سخت تر است و باید مربیان کار کشته هدایت تیم افغانستان را داشته باشند تا از شکست های فاحش جلوگیری کنند. هر چند بازیکنان جوان ما همیشه با انگیزه بازی کرده اند و در چندین مورد نیز در مسابقات برون مرزی عملکرد خوبی داشته اند، اما حضور مربیان با تجربه تر و با پیشینه بهتر می توانست تیم ملی ۱۹ سال را هدایت و رهبری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار