وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت یازدهم 140 کیلومتر بزرگراه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عباس آخوندی در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری در جمع رسانه های استان افزود: تا پیش از دولت یازدهم 110 کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که این میزان هم اکنون به 250 کیلومتر رسیده است.

وی، توسعه راه ها و بزرگراه ها را از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی بیان و اضافه کرد: این سیاست در سطح استان ها به صورت جدی پیگیری می شود.

آخوندی، با بیان اینکه بزرگراه و چهار خطه در حال احداث شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان به طول 146 کیلومتر، از شریان های اصلی استان و کشور است، اظهار داشت: این پروژه به طور متوسط 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه اندازی آن با جدیت در حال پیگیری است.

وی گفت: هم اکنون 12 کیلومتر از این بزرگراه زیر بار ترافیکی رفته، حدود 30 کیلومتر نیز در محدوده بروجن به لردگان در دست ساخت که بخشی از این مسیر سال گذشته اجرا و زیر بار ترافیکی رفته و احداث 9 کیلومتر آن ادامه دارد.

آخوندی اضافه کرد: زیرسازی 12 کیلومتر دیگر این مسیر هم انجام شده است که امیدواریم روسازی آن هر چه زودتر به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی، از پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح هم خبر داد و گفت: در راستای احداث این بزرگراه، پروژه ساخت یک کمربندی برای کاهش ورود خودروهای سنگین در شهر بروجن، با کمک شهرداری این شهر نیز طراحی شده است و در دستور کار قرار دارد.

وی، در ادامه به پیشرفت 87 درصدی بیمارستان 220 تختخوابی بروجن اشاره و پیش بینی کرد: با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این طرح بهداشتی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

بازدید از پروژه بیمارستان 220 تختخوابی بروجن، پروژه احداث بزرگراه چهار بانده 146 کیلومتری شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، چهار خطه شدن محور شهرکرد به شلمزار، و عملیات ساخت کنار گذر شرق و شمال شهرکرد، و شرکت در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار