حمایت از 700 طرح مصوب پژوهشی به وسیله بنیاد علم ایران

رییس بنیاد علم ایران گفت: 1700 طرح پژوهشی مصوب برای حمایت مالی و کاری به این بنیاد ارسال شده که از این تعداد در حال حاضر 700 طرح آن مورد حمایت از پژوهشگران و فناوران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله ضرغام رییس بنیاد علم ایران امروز در نشست خبری این سازمان که در سالن کنفرانس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برگزار شد، گفت: تمام سعی بنیاد علم ایران در این است که کارهای مطالعاتی و حمایتی‌ از یک جامعیتی برخوردار شود.
 
وی ادامه داد: این سازمان پروژه‌های تحقیقاتی را از پژوهشگران دریافت و با عملیاتی کردن آن‌ها در کارگاه‌ها از این پروژه ها حمایت می‌کند.  
  
ضرغام افزود: پروژه‌هایی که ظرفیت‌های علمی کشور را بالا می‌برد و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه را تحت پوشش قرار می دهد؛ سبب رشد ظرفیت‌های علمی و استعدادهای افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی در داخل کشور می‌شود.  
  
رییس بنیاد علم ایران با اشاره به وجود دانشمندان زیادی در اکثر نقاط کشور و حتی در مناطق محروم اظهار داشت: برای حمایت از این افراد در مناطق دورافتاده نشست‌های تخصصی زیادی با افراد نخبه هر منطقه برگزار کردیم و مصوبات خوبی در جهت حمایت از طرح‌های پژوهشگران و نخبگان آن استان انجام شد.  
  
ضرغام یادآور شد: در سال گذشته 1700 پروژه بدست ما رسیده که از این تعداد با 700 پروژه قرارداد بسته‌ایم تا از ظرفیت بالفعل و بالقوه نخبگان و صاحبان طرح ها استفاده بهینه شود.  
  
وی ادامه داد: موضوع رساله‌ دانشجویان دکترایی که مورد نیاز کشور باشد مورد حمایت ویژه این صندوق قرار گرفته و در حال حاضر نزدیک به هزار رساله دکترا در این سازمان در حال بررسی است که در  صورت تأیید و اخذ شرایط لازم از آنها حمایت کافی مالی و معنوی می‌شود.
    
ضرغام عنوان کرد: انجام برنامه پسادکترا برای تعدادی از دانشجویان دکترا که در خارج یا داخل کشور تحصیل می کنند با هدف ارتقا سطح علمی برای انجام کارهای پژوهشی تحت حمایت کامل  قرار گرفته و بنیاد علم ایران حقوق این افراد را تأمین می کند.  
  
وی ادامه داد: در حال حاضر 1700 مصوبه طرح‌های پژوهشی در حال بررسی بوده که تعدادی از آنها عملیاتی و برخی دیگر در حال اجرا شدن است.  
  
رییس بنیاد علم ایران تأکید کرد: با مراکز علمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده تا از طرح‌های پژوهشی در مناطق محروم و کارآفرینی زنان کشور با ارائه تسهیلات ویژه حمایتی دوچندان صورت بگیرد.  
  
وی یادآور شد: در سال گذشته پژوهش‌های میان رشته‌ای روند رو به رشدی داشته به طوری‌ که چنین تحقیقاتی با حمایت بنیاد علم ایران و تشکیل کارگروهی انجام شده است.  
  
ضرغام با بیان اینکه از استادان خارج از کشور با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و توسعه علم حمایت ویژه‌ای شده، ادامه داد: همکاری این بنیاد با مؤسسات علمی مختلف داخلی و خارجی یکی از اقدامات کلان این بنیاد محسوب می‌شود.  
  
وی با اشاره به اینکه در  سال گذشته 48 رخداد علمی مورد حمایت قرار گرفته افزود: برای استفاده از ظرفیت بالای علمی کشور از 3 هزار و 186 نفر  با برگزاری کارگاههای آموزشی رایگاه حمایت مالی صورت گرفته است.
  
رییس بنیاد علم ایران گفت: پژوهش سراهای دانش‌آموزی با هدف یادگیری کار مطالعات، تحقیقات، افزایش اعتماد به نفس و قدرت ریسک تأسیس شد و در آن پروژه‌های تیمی و اختراعات دانش‌آموزان مورد حمایت بنیاد علمی ایران قرار گرفت.  
  
ضرغام با اشاره به اینکه با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده، اظهار داشت: با تشکیل تیمی شامل وزارت علوم و وزارت بهداشت از روند علم، فناوری و پژوهش‌های به عمل آمده حمایت کامل انجام شد.  
  
وی عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی برای آشنایی مردم با محیط زیست و تغییرات اقلیمی و سبک زندگی معنوی از دیگر آموزش‌های مورد حمایت این بنیاد محسوب می‌شود.  
  
رییس بنیاد علم ایران  گفت: برای اشتغال جوانان دانش‌آموز اتاق‌های فکری تشکیل شده که با تشکیل آنها مشکلات نخبگان کشوری برطرف می شود.
  
وی یادآور شد: بودجه این سازمان 0.0016 تحقیقات کل کشور بوده و هدف ما ارزیابی پروژه‌های مشترک و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی با هدف رسیدن به برنامه‌ سیاست‌های کلان با توجه به نیاز کشور است.  
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار