راه اندازی سامانه هوشمند صدور پروانه ها/ برخی با تحریف صحبت‌های من دنبال تخریب هستند

وزیربهداشت با پرده برداری از سامانه های هوشمند ثبت و صدور پروانه های الکترونیکی ازحذف اعمال سلیقه پردازی ها در صدور مجوز تاسیس مراکز درمانی و نظایر آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی 2 سامانه کاربردی در راستای سهولت ارائه خدمات به مردم و دانشجویان وزارت بهداشت، گفت: یکی از این سامانه ها مربوط به موسسات درمانی کشور برای صدور پروانه ها و مجوزهای مختلف برای تاسیس بیمارستان ، مراکز جراحی محدود ، آوردن وسایل و تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات بصورت دیجیتلال است که امکان هرگونه سوء استفاده، مغفول ماندن حقوق مردم ، رانت بازی و یا سهل انگاری های احتمالی بواسطه راه اندازی این سامانه کاملا حذف می شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تمام اقدامات مربوط به اخذ مجوزها بصورت دستی، مراجعه حضوری ، اتلاف وقت با تفسیر های مختلف و اعمال برخی سلیقه پردازی ها بوده، افزود: به طور کلی دولت الکترونیک هدفش در راستای سهل سازی ارائه خدمات به مردم و جلوگیری از هرگونه مشکل در ارائه خدمات موثر به جامعه است.

علاوه بر جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف در این سیستم با راه اندازی چنین سامانه هوشمندی همه موسسات، مراکز و مجوزهای به ثبت رسیده تحت نظارت مستقیم ناظرین وزارت بهداشت قرار می گیرد که این اقدام نیز از نظر حفظ حقوق شهروندی و ارتقاء کیفی خدمات به نفع مردم و سرمایه گذاران است.

راه اندازی سامانه ای مختص 200 هزار دانشجوی علوم پزشکی
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به راه اندازی دومین سامانه هوشمندی که مختص بیش از 200 هزار دانشجوی علوم پزشکی است؛ تصریح کرد : در  این سامانه که قابلیت دسترسی آسان به همه دستگاه های دیجیتالی را دارد، معاونت های دانشجویی می توانند ارتباطی دو جانبه با دانشجویان برقرار کنند.

وی ادامه داد: در این تکنولوژی علاوه بر بستر سازی مناسب برای افزایش تعاملات اجتماعی ، فرهنگی و علمی دانشجویان با معاونت ها به سوالات بسیار زیاد دانشجویان پاسخ داده می شود.

وزیربهداشت با اشاره به اینکه بیش از یک سوم دانش علمی کشور در دانشگاه های علوم پزشکی تولید می شود، نزدیک به 4.2 درصد دانشجویان کشور در اختیار ما هستند به گونه ای که 50 درصد نخبگان ورودی آموزش عالی در همین مجموعه مشغول تحصیل هستند و بیش از یک سوم دانش علمی کشور در دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان تولید می شود که این سامانه با هدف توانمند سازی دانشجویان و فرهنگسازی سبک صحیح زندگی اجتماعی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مشکلات درمانی استان البرز گفت: واقعیت این است که دو سال پیش وقتی به استان البرز رفتم، امکانات بهداشتی و بیمارستانی در آنجا بسیار کم بود که البته هنوز هم نیز بخشی از این کمبودها وجود دارد. از آن زمان به ازای هر هزار نفر ، شش دهم درصد تخت بیمارستانی وجود دارد، در حالی که در کل کشور 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر وجود دارد.

وی ادامه داد: دو سال پیش شاهد بودم در استان البرز به ازای هر پنج یا شش نوزاد یک دستگاه وجود داشت و وقتی مادری برای زایمان مراجعه می‌کرد، امکان ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر  نبود، اما امروز خوشبختانه هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است.

 هاشمی افزود: من در مصاحبه خود اعلام کردم دو سال پیش وقتی به این مرکز درمانی در استان البرز مراجعه کردم تعداد تخت بیمارستانی کم بود و وقتی مردم برای زایمان مراجعه می‌کردند مجبور به زایمان روی زمین بودند، اما امروز این خدمت فراهم و بسیاری از این مشکلات رفع شده است.

وزیر بهداشت با بیان برخی سوءبرداشت ها از سخنان خود،‌ ادامه داد: برخی از دوستان با تحریف صحبت‌های من دنبال تخریب هستند ، در حالیکه تخریب از نظر فرهنگ و اخلاق، ناپسند است.

هاشمی بیان کرد: در طول سه سال خدمت به هیچ عنوان از دولت‌ها و مسئولان وقت انتقادی نداشتم و همواره به تعریف و قدردانی از خدمات آنها پرداخته‌ام؛ چون فردی که در حوزه کار اجرایی قرار می‌گیرد و تجربه مدیریت پیدا می‌کند، متوجه می‌شود  خدمت‌رسانی در این حوزه بسیار دشوار است. باید قدرشناس همه کسانی باشیم که به مردم خدمت می کنند و فکر هم نمی کنم برای اثبات خدمات نیاز به واکاوی گذشته و اقدامات دیگران باشد بلکه راه اثبات خودمان تلاش شبانه روزی است.

وزیر بهداشت  یادآور شد: قصد ما نه تبلیغ بوده و نه تخریب، براین اساس امیدواریم همه ما در مدار اخلاق رفتار کنیم و اخلاق سرلوحه همه خدمات ، رفتارها و قلممان باشد چرا که این موضوع نیاز جدی جامعه ماست.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار