وزیر بهداشت: باید به تمام سوالات دانشجویان پاسخ داد

وزير بهداشت گفت: اگر سوالات غيرحرفه ای دانشجويان بی پاسخ بماند به نفع دولت نيست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمايی از 64 وب سايت خبری فرهنگی دانشجويی كه امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: روسای دانشگاه ها بايد حداقل ماهی يكبار در جمع های دانشجويی حاضر شوند و در زمينه های تربيتی تاثيرگذار باشند.

وي ادامه داد: اگر توجه به سوال های دانشجويان مغفول بماند راه صريح طی نمی شود. يكی از مهمترين اهداف ما ،كه بارها عرض كردم، حضور در برنامه های دانشجويی است. هر برنامه ای بگذاريد حتما می آيم.

هاشمی بيان كرد: نسل جوان ما سوالات زيادی دارند. سرد و گرم روزگار را چشيده اند كه سوالای خارج از حرفه برايشان به وجود می آيد.

هاشمی افزود:به سوالات دانشجويان در زمينه سياسی، مذهبی و اجتماعی بايد پاسخ داد چرا كه هرچه آنها انباشته شوند، به نفع دولت نيست.

وزير بهداشت تصريح كرد: كار دانشجويان از جنس فرهنگی است و از من به شما به عنوان دانشجويی كه سال سوم تحصيلش انقلاب شد، نصيحت كه وارد حوزه سياست نشويد.

وی گفت: در اين مقام بايد فرصت های برابر برای همه ايجاد كنيم چرا كه حقوق عمومی براي همه يكسان است.

هاشمی ادامه داد: کار نیروهای روابط عمومی با بخش‌های درمان کاملا متفاوت است، در واقع این افراد مستقیماً با قلب‌های رئوف و پاک دانشجویان که برای کسب علم و تربیت وارد دانشگاه شده‌اند، سروکار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که نیروهای روابط عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند انجام بدهند این است که رئیس و معاونین دانشگاه‌ها را برای ارتباط بیشتر با دانشجویان و برگزاری نشست‌های مداوم ترغیب کنند، در واقع رییس یک دانشگاه ممکن است در حوزه درمان و ساخت و ساز مراکز آموزشی درمانی موفق باشد ولی در عین حال در حوزه ارتباط با دانشجو تجربه خوبی نداشته باشد، این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند زمینه شکل‌گیری این ارتباط را فراهم کنند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اصل کار یک دانشگاه باید انسان‌سازی باشد چرا که فلسفه آفرینش تربیت و انسان‌سازی است، ما باید بدانیم که این عالم آفرینش از ما چه انتظاراتی دارد بنابراین اگر یک انسان را نیز درست تربیت کرده باشیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم که باید دانشگاه‌های علوم پزشکی به این رسالت خود آگاه و در اجرای آن اهتمام داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار