استاندار اردبیل گفت: روز اردبیل باید سرآغاز احیای هویت تاریخی، فرهنگی و فرصتی برای بازسازی رونق اقتصادی گذشته این استان در منطقه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجیدخدابخش افزود: اردبیل در گذشته در بازارهای آسیای میانه و روسیه صاحب جایگاه بود اما با انسداد مرزهای اتحاد جماهیرشوروی، اقتصاد اردبیل به تعبیری قطع نخاع شد.

وی اظهار کرد: روز اردبیل باید فرصتی برای بازنگری به جایگاه تاریخی و اقتصادی دیرین این دیار باشد و با احیای آنها زمینه تجلی بیش از پیش فرهنگ و هنر این استان نیز فراهم خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: هنر شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش گذاشتن شریعت و طریقت در تصوف صفوی بود و آن شخصیت بزرگوار که به واسطه نفوذ معنوی اش در انسان ها تاثیر می گذاشت باید در حوزه های سیاسی و اجتماعی نیز برای ما الگو باشد.

خدابخش ادامه داد: شاه اسماعیل صفوی در سنین جوانی توانسته بود حکومت ملی را ایجاد و گسترش دهد و در شهامت، شجاعت و همت شهره عام و خاص بود.

وی گفت: شیخ صفی الدین اردبیلی نیز به واسطه طریقت و شریعت بر ایران و حتی خارج از کشورمان تاثیر گذاشته بود و برای اردبیل به عنوان پشتوانه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی عظیمی به شمار می آید.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با نگاه به تاریخ گذشته اردبیل متوجه چهره بی بدیل و بی نظیری همچون مقدس اردبیلی در فقاهت می شویم و در زمان معاصر نیز چهره هایی همچون علی دایی و حسین رضازاده در ورزش و جوانمردی، مرحوم حسنعلی علیپور در امور خیریه و خانواده موذن زاده در تعزیه، فرهنگ و هنر را داریم که سرمایه های ارزشمند این استان و کشور هستند.

خدابخش اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به رغم محدودیت های مالی به استان اردبیل نگاه مثبت و متفاوتی دارد و اکنون شاهد هزینه شدن 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در این استان هستیم که در چند سال آینده اوج شکوفایی اقتصادی استان را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی نیز از مظاهر توجه دولت به این استان است اما باید به توسعه فرهنگ و هنر نیز توجه شود و فعالان و نامداران عرصه های مختلف به خوبی به جامعه معرفی شوند.

چهارم مرداد ماه سالروز استقرار سلسله صفویه به نام روز اردبیل نامگذاری شده و این مناسبت با سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به این استان نیز مصادف است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، مراسم ، روز ، احیای ، هویت ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.