برشی از زندگی دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

کهبد تاراج کارگردان نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود بیان کرد: قصه این نمایش، داستان چند خواهر و برادر ناتنی است که منتطر مرگ پدرشان هستند و دعوایی بر سر ارث و میراث بینشان صورت می‌گیرد اما وجود یک فرد تازه وارد همه چیز را برهم می‌زند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ تمام متن‌هایم توسط مرکز نمایشی رد شده است، اظهار داشت: نمایشنامه‌هایی که می نویسم بر اساس زبان محاوره ای سمت جنوب شهر بوده اما متاسفانه رد می‌شد و نمایش در حال اجرا هم با اصلاحیه روی صحنه رفته است.
 
تاراج در راستای استقبال مردم از این نمایش مطرح کرد: استقبال خوب بوده اما متاسفانه ما در تئاتر با کمبود تماشاچی مواجه هستیم؛ زیرا فقط به دنبال اسم و شخصیت بازیگر هستند تا دیدن یک نمایش خوب، بدون هیچ اسم مطرحی.

تاراج در خصوص انگیزه خود از نوشتن این اثر بیان کرد: متاسفانه احترام‌ها در بین خانواده‌ها از بین رفته؛ به خصوص در خانواده هایی که خواهر و برادر تنی نیستند و من برشی از زندگی آن ها را به تصویر کشیده‌ام.

وی درباره سبک اجرایی اثر خود گفت: سبک نمایش درام رئالیستی است که با فضای مینیمالیستی و خلاقیت فصاسازی کرده‌ایم تا مخاطب به راحتی با نمایش ارتباط برقرار کند.

گفتنی است؛ نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» تا آخر مرداد ماه در تماشاخانه محراب روی صحنه می رود.
 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار