20 میلیون واحد مسکونی در کشور مشمول بیمه اجباری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: 20 میلیون واحد مسکونی در کشور باید به صورت اجباری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد تا از این طریق، خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی، جبران شود.

محمد فرید لطیفی با اعلام رخداد سالانه 21 مخاطره طبیعی در کشور افزود: با هدف کاهش آسیب در هنگام وقوع زلزله و سیل، مقاوم سازی منازل مسکونی به ویژه بافت های فرسوده باید انجام شود. وی گفت: هزینه اقدامات قبل، بعد و حین حوادث، از مجموع پنج درصد اعتبارات بودجه ای سالانه کشور تأمین می شود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بیشتر این اعتبارات برای امکانات مقابله ای هزینه می شود که باید به سمت اقدامات پیشگیرانه سوق پیدا کند.

لطیفی افزود: سالانه ده درصد از بافت فرسوده کشور باید نوسازی و بهسازی شود که به علت نبود اعتبارات و تمایل نداشتن مردم به نوسازی و بهسازی، از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم.

وی همچنین با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر استمهال سه ساله وام کشاورزان خسارت دیده گفت: هزار و 350 میلیارد تومان از بودجه 95 برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص یافت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم با بیان اینکه این استان، با ثبت 30رخداد سیلاب در سال گذشته، دارنده رتبه اول استان های کشور از این نظر بود، گفت: تاکنون اعتبار 50میلیارد تومانیِ مدیریت بحران خراسان شمالی در سال94 محقق نشده است. حسین عظیمی افزود: امسال 214 زلزله در خراسان شمالی به ثبت رسید که این موضوع هم اهمیت احداث شبکه لرزه نگاری در این استان را دوچندان می کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.