سی بی اس نیوز: تردید برلین در پناه دادن به مهاجران پس از حملات اخیر در آلمان

حملات اخیر آلمان انتقادات شدیدی را علیه آنگلا مرکل در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سی بی اس نیوز در مطلبی نوشت: در طول هفت روز، چهار حمله در آلمان به وقوع پیوست که سه حمله به دست پناهجویان انجام گرفته بود. این امر بار دیگر سیاست های آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را در خصوص پذیرش مهاجران با انتقادات شدید مواجه کرد.

سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر وارد آلمان شدند. پس از وقوع یک سری از جرایم به دست پناهجویان، از جمله تجاوز جنسی و سرقت در شهر کلن آلمان، موجی از خشم و عصبانیت میان مردم به راه افتاد.

اما در هفت روز گذشته، اقدامات خشونت‌آمیز به بالاترین حد رسید. 18 ژوئیه (28 تیر)، یک مهاجم 17 ساله افغان با یک تبر به چندین مسافر قطار در وورتسبورگ حمله کرد. در این حمله 5 نفر زخمی شدند و مهاجم با گلوله پلیس از پا درآمد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

روز یکشنبه، یک پناهجوی 21 ساله سوری در خیابانی در جنوب شهر روتلینگن، با یک قمه به یک زن 45 ساله لهستانی حمله کرد و او را به قتل رساند. مقامات اعلام کردند مهاجم و قربانی یکدیگر را از قبل می شناختند و این ماجرا یک اقدام تروریستی نبوده است. در همین روز، یک جوان سوری 27 ساله با انفجار یک کوله پشتی پر از مواد منفجره در ورودی یک سالن موسیقی در شهر آنسباخ، خود را کشت و 15 نفر را مجروح کرد. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. مقامات امنیتی آلمان نیز ویدئویی را در گوشی تلفن همراه وی یافتند که نشان می داد او به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

مرگبارترین حمله، جمعه شب در مونیخ به وقوع پیوست. یک پسر 18 ساله آلمانی در یک مرکز خرید اقدام به تیراندازی کرد و 9 نفر را کشت. مقامات آلمانی گفتند این حمله ارتباطی با گروه تروریستی داعش نداشته است.

کارشناسان می‌گویند این حملات، احساسات ضد خارجی آلمانی‌ها را برانگیخته و این امر، دولت مرکل را با چالشی جدی رو به رو کرده است.

در حال حاضر، دولت مرکل با انتقادات جدی درخصوص پناه دادن به مهاجران و آوارگان جنگی رو به رو است. منتقدان خواستار نظارت بیشتر بر مرزها و بستن آنها به روی مهاجران هستند.

با این وجود، هجوم مهاجران به آلمان پس از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مبنی بر کنترل ورود پناهجویان، به شدت کاهش یافته است.

احزاب مخالف مرکل با انتقاد از عملکرد دولت در پذیرش مهاجران اعلام کردند «بحران مهاجرت تهدیدی جدی برای امنیت داخلی آلمان است و ثبات کشور را به خطر می اندازد.»

مردم در رسانه های اجتماعی نیز انتقادات تندی را متوجه مرکل کردند. مردم شدیدا وی را به دلیل پذیرش صدها هزار مهاجر محکوم کردند.

مرکل در تلاش است اوضاع را آرام کند. وی در سخنانی اظهار کرد: «سرویس های امنیتی هر چه در توان دارند، انجام خواهند داد تا از امنیت و آزادی تمام مردم آلمان محافظت کنند.»

با این وجود، مردم وحشت زده آلمان هر لحظه در انتظار وقوع حملات تروریستی هستند.

یکی از جامعه شناسان دانشگاه "لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ" گفت: «نام 1 میلیون مهاجر در کمپ های پناهجویان در آلمان ثبت شده است. تعداد زیادی از این مهاجران با آسیب های روانی شدید مواجهند و ممکن است دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند.»

وی افزود: هر فردی که دست به اقدامات تروریستی می‌زند، از لحاظ روانی دچار مشکل است.

در هر حال، حملات اخیر آلمان ممکن است در سیاست های دولت در خصوص مهاجران تغییراتی ایجاد کند. مردم آلمان شدیدا مخالف اسکان مهاجران در شهرهایشان هستند. آنها مهاجران را عامل اصلی بروز خشونت و ناامنی در کشور می دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار