بودجه سالیانه کشوری مانند افغانستان ۱۰ میلیارد دلار و تولیدات پتروشیمی هفت میلیارد دلار است، با این شرایط نباید کسی در ماهشهر و بندر امام دنبال شغل بگردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استاندار خوزستان در جلسه هم اندیشی و بررسی وضعیت صنایع پتروشیمی با حضور فرماندار ماهشهر و نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنایع پتروشیمی در منطقه جزیره ای عمل کرده و خود را فقط متولی چهارچوب خود دانسته اند.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: این حجم از صنعت با تکنولوژی بالا در یک منطقه با تولید هفت میلیارد دلار تولیدات و چهار میلیارد صادرات وظیفه سنگینی را برعهده مدیران عامل شرکت ها می گذارد.

وی افزود: لازم است بدانیم بودجه سالیانه کشوری مانند افغانستان ۱۰ میلیارد دلار و تولیدات پتروشیمی هفت میلیارد دلار است، با این شرایط نباید کسی در ماهشهر و بندر امام دنبال شغل بگردد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در توسعه صنایع پایین دستی ضعیف عمل شده است، باید شهرک صنعتی برای توسعه صنایع پایین دستی در منطقه ایجاد شود.

شریعتی اضافه کرد: با توان دفاعی که کشور دارد نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری جرات و توان حمله و تهاجم به ایران را ندارد، آنچه به کشور آسیب می رساند بیکاری جوانان است که همچون موریانه به سرمایه های مملکت آسیب وارد می کند.

وی ادامه داد: به گفته وزیر نفت شهرستان بندر ماهشهر از بهترین نقاط برای توسعه صنایع است چراکه هم زیرساخت های لازم را دارد و هم زمین به اندازه کافی در این منطقه موجود است.

شریعتی گفت: توسعه پتروشیمی نمی تواند اولویت اول برای ایجاد اشتغال باشد چرا که هر چند ارزش افزوده بالایی دارد اما بسیار هزینه بر است و با ۱.۵ میلیارد دلاری که صرف ایجاد و راه اندازی پتروشیمی می شود می توان هزاران شغل خانگی ایجاد کرد.

استاندار خوزستان افزود: برای ایجاد شهرک انرژی زمین کافی بین ماهشهر و امیدیه وجود دارد و دولت از این مسئله حمایت کامل خواهد کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.