جلب مشارکت مردمی و تشویق و ترغیب همگانی در جهت همکاری در امر مدیریت پسماند از طریق فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرماندار شادگان بر ضرورت مطالعه و رعایت دستورالعمل مدیریت پسماند تأکید کرد و گفت: شهرداران و دهیاران شهرستان دستورالعمل مدیریت پسماند را در اولویت قرار دهند.

نعمت اله آلبوغبیش در جلسه مدیریت پسماند شهرستان شادگان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت پسماند شهرستان در حد مطلوب نیست اظهار کرد: مدیریت بهینه پسماند، مستلزم تهیه گزارش جامعی از وضعیت موجود همراه با ارائه مشکلات و راهکارهای مناسب و در اولویت قرار دادن موضوع رسیدگی به وضعیت پسماند توسط بخشداران، شهرداران و دهیاران است.

وی بر ضرورت جلب مشارکت مردمی و تشویق و ترغیب همگانی در جهت همکاری در امر مدیریت پسماند از طریق فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه تأکید کرد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی در این راستا تأثیرگذار است.

معاون فرماندار شادگان در ادامه بر ضرورت جمع آوری به موقع پسماند، استفاده از تور در هنگام حمل و نقل پسماند، نظارت مستمر بهداشت محیط و اداره حفاظت محیط زیست، تسریع در تعیین جایگاه دفع پسماند جهت شهرداری های دارخوین و خنافره و دهیاران و تسریع در تکمیل محوطه سازی جایگاه دفع پسماند شهر شادگان تاکید کرد.

آلبوغبیش در پایان همچنین به؛ تهیه بانک اطلاعاتی در رابطه با مدیریت پسماند شهرستان، نظارت ویژه بر نحوه جمع آوری و دفع پسماندهای عفونی، پیگیری تأمین اعتبار ویژه جهت مدیریت پسماند شهرها و روستاهای تابعه، نصب باکس به اندازه کافی در محلهای مورد نیاز به ویژه در محدوده بازار خیابانهای شهید مطهری و شهید بهشتی به منظور جلوگیری از ریختن زباله در رودخانه و پیگیری در جهت مدیریت پسماند صنعتی فولاد شادگان به عنوان سایر موارد ضروری و مورد تأکید دستگاهها در شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.