طرح جامع وکالت که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وکلای دادگستری خراسان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر عامل کانون زنان حقوقدان سورا دراین نشست گفت: پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده، کمک به توانمند سازی، بهبود و ارتقاء وضعیت حقوقی و اجتماعی زنان و خانواده از اهداف ایجاد این کانون است.

محبیتصریح کرد: این کانون با ایجاد کارگروه های موضوعی از جمله حمایت از زنان بد سرپرست، در معرض آسیب و خشونت دیده، کارگروه حمایت از زنان زندانی، کار گروه حمایت از زنانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند، کارگروه میانجی گری کیفری، کارگروه مطالعه، تحقیق و پژوهش و کارگروه آموزش توانسته اقدامات خوبی در حوزه زنان انجام دهد.

وی ادامه داد: در کارگروه حمایت از زنان زندانی که هر هفته دو نفر از اعضای این کارگروه به زندان مرکزی مشهد مراجعه می کنند و به زندانیان زن مشاوره حقوقی می دهند و هر کدام از این زندانیان که نیاز به وکیل داشته باشند وکالتشان را قبول می کنند و علاوه بر آن امور جانبی این افراد را نیز برعهده می گیرند.

مدیر عامل کانون زنان حقوقدان سورا با اشاره به اینکه " پرونده اعظم" جزء پرونده های است که در زمینه آسیب های زنان بد سرپرست است ، افزود: در پرونده اعظم با کمک جامعه مدنی تلاش کردیم تا او و فرزندانش را که بسیار آسیب دیده بودند را به جامعه برگرداندیم او اکنون در یک مرکزمشغول بکار است و فرزندانش نیز در مهدکودک ثبت نام کردیم و خانه ای با امکانات برای او تهیه شد تا با آرامش زندگی کند.

محبی همچنین درباره ازدواج زنانی که با مردان خارجی ازدواج کرده اند، گفت: در حاشیه شهر زنانی بی سرپرستی هستند که همسران آنها به کشورهای خودشان مهاجرت کرده اند وهم اکنون آنها بدون سرپرست و همراه فرزندان شان زندگی می کنند که این کودکان در جامعه رها هستند و جزء معضلات و مشکلات حاشیه شهر است که مجلس شورای اسلامی باید بطور جدی به ان بپردازد.

رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ما در جامعه هنوز در رابطه با عدالت اجتماعی با مشکل مواجه هستیم که ما در مجلس شورای اسلامی در حال تلاش هستیم تا قوانین را که به فکر دغدغه های مردم نیست حذف کنیم که از جمله ما در قوانین مالیاتی طرحی را در دستور کار قرار داده ایم که 700 ماده قانونی حذف می شود که باعث تورم و مشکلات اقتصادی شده است.

وی افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه مجازات های جایگزین زندان، لایحه اصلاح موارد تخلفات راهنمایی و رانندگی در دستور کار مجلس قرار دارد که به مشکلات جامعه نگاه جدی تر خواهد کرد.

هاجر چنارانی، نماینده شهرستان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: ما در مجلس دهم در تلاش هستیم قانون های که تا کنون نوشته شده اند بهترین های ان ها را از بایگانی در بیاوریم و مجددا اگر بدرد بخورد هستند را استفاده کنیم و در مجالس دوره های قبل قانون های خوبی نوشته شده است و قانون های که به نفع جامعه نیست را کنار بگذاریم و هدف مان را بیشتر به سمت نظارت ببریم و امروزه در جامعه بیشتر از هر چیز نظارت و ضمانت اجرا لازم داریم ولی در درباره حقوق زنان باز می گردیم به قانونی که سال1333 نوشته شده است.

وی تصریح کرد: امروزه در جامعه مردانه ما زنان آسیب های می بیند که باعث تاسف است و در تلاش هستیم که قوانینی را بنویسیم که مربوط به حوزه جوانان و خائواده است و امیدواریم در کمیسیون به آسیب های حوزه زنان توجه ویژه شود و نباید در کمیسیون اجتماعی یا فرهنگی فقط به قسمتی از مشکلات در حوزه زنان پرداخت بلکه باید در این زمینه بصورت اختصاصی به این مسئله پرداخته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما در جامعه شاهد اعظم ها و امثال اعظم ها هستیم اگر می گوییم که جامعه اسلامی هستیم باید تلاش کنیم تا جایگاه و حقوق زنان در جامعه مشخص شود و شان و منزلت خانواده ها در نظر گرفته شود.

در این مراسم وکلای دادگستری مشکلات و انتقادات خودشان را نسبت به تصویب نشدن طرح جامع وکالت بیان کردند و دیدگاه ها و نظرات شان را با اعضای مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

همچنین در این مراسم محمد علی اسفندانی، قاضی دیوان عالی کشور، هما داوودی، حقوقدان و استاد دانشگاه ،صادقی عضو کمیسیون قضایی و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم حضور داشتند.

انتهای پیام //

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.