مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کانون‌های درون‌مدرسه‌ای فرصتی مناسب برای پرورش قهرمانان آینده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا  کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین افتتاحیه سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یادواره شهید چمران که صبح امروز در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد؛ ضمن اشاره به اینکه باید الگوهای ورزشی در کشور شناسایی شوند تا برای دانش‌آموزان سرمشق باشند، گفت: همانطور که جمله معروف تحصیل تهذیب و ورزش بیان می‌شود باید این سه رکن در کنار هم رشد پیدا کنند. 
 
وی اظهار کرد: برای تهذیب اول باید متفکر بود و به کرامت انسانی توجه کرد و به دادخواهی خود پرداخت. 
 
وی ادامه داد: در ورزش هم باید ضرورت تربیت بدنی و سلامت را مورد توجه قرار داد. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: از جمله اهداف این مسابقات درون‌مدرسه‌ای تربیت و پرورش قهرمانانی است که با رقابت سالم در مدرسه توانسته‌اند مسیر پیشرفت را طی کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه مدرسه کانون تعلیم و تربیت است، گفت: این مسابقات فرصت خوبی را فراهم کرده تا همزمان با آموزش نظم تربیت بدنی و سلامت هم به موازات آن تقویت شوند. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: این مسابقات با نام شهید چمران افتتاح شد و باید علاوه بر نام این شهید، اخلاق و روش وی را سرلوحه قرار دهیم. 
 
کمره‌ای یادآور شد: چمران از دانش آموختگان مدرسه البرز و جزو سرآمدان در عرصه علم بود اما با حفظ کرامت انسانی فرصت‌های زندگی بدون دغدغه در خارج از کشور را نپذیرفت و برای دفاع از دشمن در جبهه‌ها جنگید و به مقام شهادت رسید وی را می توان از نمونه‌های بارز موفق در امر تهذیب نفس دانست. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار