معاون توسعه روستایی و عشایری ریاست جمهوری از افزایش تخصیص اعتبار ١٠٠ درصدی برای برنامه های مناطق كمتر توسعه یافته خبر داد.

ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و عشایری نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جایگاه مقدس علم، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه به این جایگاه باید مقدمات لازم برای ادامه تحصیل همگان فراهم شود كه دنباله رو آن با همكاری معاونت روستایی، مناطق محروم و وزارت آموزش و پرورش برنامه هایی جهت بهبود وضعیت اقتصادی و تحصیلی مناطق كمتر توسعه یافته تدوین شده است.

معاون توسعه روستایی و عشایری در ادامه بیان كرد: چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب كرمان و آذربایجان غربی در كشور با وضعیت محروم تر اقتصادی مورد توجه ویژه قرار گرفتند كه با همكاری بنیاد علوی، بنیاد بركت و وزارت تعاون،رفاه و كار اجتماعی مبلغ ٤٠ میلیارد تومان اعتبار و ٤٠٠ هزار بن برای دانش آموزان شبانه روزی اختصاص پیدا كرد همچنین بنیاد علوی با برگزاری اردوهای مختلف جهت بهبود وضعیت پرورشی آنان نیز اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور به استان های كمتر توسعه یافته بالغ بر ٥٠٠ دبیر علاوه بر سهمیه جاری استخدام شدند كه این اقدام نوعی محرومیت زدایی محسوب می شود و دنباله رو آن توسعه روستایی و وضیت فرهنگی و اجتماعی آن در نقطه هدف قرار دارد.

رضوی اذعان كرد: در رابطه با تخصیص اعتبارات سال جاری هنوز تصمیم گیری نشده ولی پیش بینی برای افزایش میزان ١٠٠ درصدی است چرا كه طبق بررسی های مختلف مشكلات و كمبودها تا حد زیادی شناخته شده كه مستلزم توجه بیشتری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار