مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: تعداد مددجویان جرایم غیر عمد آزاد شده از زندان های استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید حجت الله موسوی قوام در نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان افزود: امسال 48 مددجو از زندان آزاد شدند که از این تعداد 27 نفر از محل کمک های مردمی با مبلغ 2 میلیارد و 239 میلیون ریال از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: چهار نفر با استفاده از کمک های ویژه ستاد دیه مرکز، دو نفر با استفاده از تسهیلات بانکی، 9 نفر با استفاده از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی و شش نفر نیز بدون پرداخت وجه از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ستاد دیه اخذ رضایت شاکی است گفت: در سال جاری با 23 نفر از شاکیان پرونده مذاکره و 29 میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی حاصل شده است.
وی افزود: مددجویان جرایم غیر عمد زندان های استان کرمان پنج میلیارد و 446 میلیون و 550 هزار ریال در پرداخت بدهی خود مشارکت داشته اند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 184 مددجوی واجد شرایط جرایم غیر عمدی در زندان های استان کرمان حضور دارند گفت: 130 نفر از این افراد در سال جاری وارد زندان های استان کرمان شده اند.
موسوی قوام اظهار کرد: در حال حاضر 118 مددجوی جرایم غیر عمد بدهکار مهریه، پنج نفر بدهکار نفقه، 50 نفر بدهکار مالی و 11 نفر دیه بدهکار هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 مددجوی جرایم غیر عمد در شرف آزادی هستند گفت: ماه مبارک رمضان امسال 16 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شد که در این جشن ها شاهد مشارکت فعال خیران در این جشن ها بوده ایم.
وی اظهار کرد: در جشن های گلریزان یک میلیارد و 526 میلیون ریال تعهد خیران را داشته ایم که یک سوم این مبلغ تاکنون وصول شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: کرمان بیشترین میزان در جمع آوری کمک های خیران را در جشن های گلریزان داشته است که در این زمینه شش میلیارد و 180 میلیون ریال تعهد خیران را داشته ایم که این مبلغ با مجموع وصولی استان در سال گذشته برابری می کند.
وی عنوان کرد: شهرستان های کهنوج، سیرجان و قلعه گنج نیز به ترتیب بیشترین میزان جذب کمک های خیران در جشن های گلریزان را داشته اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار