نگرانی یونیسف از ناامنی غذایی کودکان در شمال نیجریه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد از ناامنی غذایی کودکان در شمال نیجریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار بیانیه ای از تمام آژانسها و گروههای امدادرسان خواست عملیات بشردوستانه خود را برای نجات صدها هزار کودک که از ناامنی غذایی شدید در شمال نیجریه رنج می برند، افزایش دهند.

در بیانیه یونیسف آمده است: نزدیک به دویست و پنجاه هزار کودک از سوء تغذیه شدید در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه رنج می برند و خطر مرگ آنها را تهدید می کند. طبق اعلام یونیسف، به تدریج که دسترسی گروههای بشردوست به مناطق شمالی نیجریه امکان پذیر می شود، بحران غذایی کودکان این منطقه بیش از پیش برای این گروهها نمایان می گردد.

از میان دویست و چهل و چهار هزار کودک که در ایالت بورنو از سوء تغذیه حاد رنج می برند، چهل و نه هزار نفرشان اگر در هفته های آینده کمکهای غذایی دریافت نکنند با خطر مرگ حتمی روبرو هستند.

مانوئل فونتن مدیر منطقه ای یونیسف در غرب و جنوب آفریقا در بیانیه یونیسف هشدار داد اگر کمکهای غذایی به سرعت در میان ساکنان ایالت بورنو توزیع نشود، هر روز به طور متوسط حدود یکصد و سی و چهار کودک در این منطقه به علل مرتبط با سوء تغذیه شدید جان خود را از دست خواهند داد.

این مسئول یونیسف تاکید کرد تمام شرکای ما، کشورها و سازمانهای کمک کننده باید برای تغییر شرایط و جلوگیری از مرگ کودکان در شمال نیجریه وارد عمل شوند چرا که هیچ سازمان و گروهی نمی تواند بحرانی به این گستردگی را به تنهایی حل کند.

اوایل سال دو هزار و شانزده، یونیسف از کشورها و سازمانهای کمک کننده خواست پنجاه و پنج میلیون و پانصد هزار دلار برای تامین نیازهای بشردوستانه ساکنان شمال شرقی نیجریه در اختیار این نهاد وابسته به سازمان ملل قرار دهند اما یونیسف تا کنون بیست و سه میلیون دلار جمع آوری کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار