یونیسف: در پی ادامه حملات معارضان، 25 هزار نفر در غرب حلب بی‌خانمان شده‌اند

يک مقام صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد در پی حملات تروریست‌ها به حلب، حدود 25 هزار نفر از جمله هزاران کودک آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل ، یونیسف، اعلام کرد در حملات معارضان مسلح، نزدیک به 25 هزار نفر از جمله هزاران کودک در غرب شهر حلب سوریه بی خانمان شده اند.

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد 25 هزار نفر اوایل این هفته از غرب حلب گریختند که از این تعداد بیش از 12 هزار نفر کودک بودند.

این مقام سازمان ملل گفت مخالفان مسلح روز یکشنبه حملات گسترده‌ای را آغاز و به غرب حلب حمله کردند و درگیری های شدید از جمله حملات هوایی، حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای تا روز دوشنبه همچنان ادامه داشت. 

وی افزود افراد بی خانمان در این بخش در محل هایی همچون ساختمان های نیمه‌کاره به طور موقت اسکان داده شده بودند و یونیسف و نهادهای وابسته به آن نیازهای این افراد از جمله آب آشامیدنی و مواد غذایی را تامین و امکانات آموزشی و بهداشتی را برای آنها فراهم می کردند، اما با آغاز درگیری، این افراد به پارک‌ها ، مساجد و هر مکان امن دیگری پناه بردند و یونیسف در تلاش برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز آنهاست. 

این  مقام یونیسف در ادامه افزود: ساکنان شرق حلب از ابتدای ماه ژوئیه به طور کامل از کمک های بشردوستانه محروم هستند و یونیسف خواستار فراهم شدن دسترسی فوری به این ناحیه است ؛ ناحیه ای که 300 هزار نفر از ساکنان آن از جمله 20 هزار کودک نیازمند دریافت مواد غذایی ، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی هستند. 

وی خاطر نشان کرد خدمات درمانی در حلب با چهار مورد حمله هوایی به بیمارستان ها در هفته گذشته مختل شده است و تنها 30 پزشک مشغول ارائه خدمات پزشکی به 300 هزار نفر هستند از این اوضاع در شرق حلب وخیم است. 

این مقام سازمان ملل افزود چنانچه غیرنظامیان تصمیم به ترک مناطق تحت محاصره بگیرند ، باید از آنها محافظت شود و چنانچه تصمیم بگیرند در این مناطق بمانند باید در برابر حملات و خشونت ها محافظت شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار