شریف:طلای المپیک در دست وزنه برداران ایران است

کارشناس وزنه برداری معتفد است با درایت و تجربه پشتیان تیم ملی وزنه برداری کشورمان در المپیک ریو این تیم می تواند به راحتی به مدال طلا دست یابد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛تنها هجده روز به آغاز مسابقات المپیک در رشته وزنه برداری باقی مانده است. نخستین وزنه بردار ایران در تاریخ 22 مرداد در دسته 85 کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت که با توجه به اختلاف ساعت کشورمان با برزیل این رقابت در نخستین ساعت های بامداد شنبه 23 مرداد خواهد بود.

محمدرضا شریف کارشناس وزنه برداری در گفت و گو با رادیو ورزش درباره شانس وزنه برداری ایران برای کسب مدال طلا در المپیک گفت: مدال طلا کاملاً در دسترس وزنه برداران کشورمان است. گروه پشتیبان این تیم اعزامی، افرادی هستند که تجارب خوبی دارند. طبیعتا با درایتی که انتظار می رود این گروه به خرج دهند، می توانند مهمترین عرصه آزمایش ورزشی را هم مدیریت کنند و مانع بروز اشتباهات و خطاهای کوچکی شوند که گاهی اوقات سکوها را در وزنه برداری جابه جا می کند. در این مورد من بسیار خوش بین هستم.

وی در ارتباط با بحث محرومیت و دوپینگ روس ها که از حریفان ایران در المپیک است، اظهار داشت: بحث رسوایی که در سیستم متولی دولتی ورزش روسیه پیش آمد، باعث شد حضور کاروان روسیه در رقابتهای المپیک در معرض تهدید قرار بگیرد. بخش عمده ای از این اخبار به صورت محرمانه باقی مانده و انتشار عمومی پیدا نکرده است. بیشترین هدف گیری مربوط به متولیان دولتی ورزش روسیه بوده است. کمیته ملی المپیک روسیه، سعی کرده است بعد حقوقی خود را مستقل نشان دهد. ضمن اینکه برابر قانون، هر ورزشکار یا هر مجموعه ای سازمان یافته ای دوپینگ انجام دهد، خود مخاطب باید محروم شود. قضیه محرومیت به کل کاروان روسیه تسری داده شده که از بعد حقوقی اشکال دارد. اخباری که بنده شنیده ام، مبنی بر این بود که کل کاروان روسیه از شرکت در ریو محروم نخواهد شد.

 کارشناس وزنه برداری خاطر نشان کرد: اینکه آرزو کنیم یک حریف خارجی از صحنه رقابت ها خارج شود تا ما به مدال برسیم، از روح فتوت و پهلوانی ورزشکاران به دور است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار