هفته اول لیگ‌ شانزدهم:

استقلال 1 - نفت تهران 1/ منصوریان مقابل شاگردان سابقش متوقف شد + فیلم

دیدار تیم های استقلال و نفت تهران با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تک گل ارسلان مطهری در نیمه دوم پاداشی کوچک برای بازی خوب تیم نفت بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران شاگردان علیرضا منصوریان بعد از یارگیری خوب در فصل نقل و انتقالات امیدوار هستند گام اول را محکم بردارند چرا که سرمربی جدید آبی‌ها تاکنون در بازی افتتاحیه لیگ موفق به پیروزی نشده‌اند. تیم فوتبال نفت‌تهران هم بعد از تغییرات زیاد در فصل نقل و انتقالات و البته فرصت کم برای بدنسازی امیدوار است که امروز برابر استقلال حداقل یک امتیاز به دست بیاورد.

 هفته اول لیگ‌ شانزدهم
 ورزشگاه: آزادی تهران ساعت 20:45 ـ بدون تماشاگر
 داور: حسین زرگر  کمک‌ها: حسن ظهیری و حسن انتظاری

استقلال:

حسین حسینی، هرائر مگویان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، خسرو حیدری، بختیار رحمانی، محسن کریمی و کاوه رضایی
 سرمربی: علیرضا منصوریان

نفت تهران:

میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، وحید حمدی نژاتد، علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی، رضا علیاری، عباس بوعذار، اکبر صادقی ، ارسلان مطهری و محمد قاضی.

شرح گل
 
1-0(استقلال): ستاره استقلال در بازی های دوستانه بازهم گلزنی کرد. در دقیقه 30 بازی پاس عمقی زیبا کاوه رضایی با ضربه سرضرب جابر انصاری وارد دروازه نفت تهران شد.
 
1-1(نفت تهران): اشتباه بزرگ کنعانی زادگان باعث شد که یک استقلالی دروازه استقلال را باز کند. در این صحنه کنعانی زادگان در دفع توپ اشتباه کرد، توپ به ارسلان مطهری رسید و او دروازه استقلال را به شوت روی پا باز کرد.

دقایق حساس

دقیقه 7: شوت اکبر صادقی از پشت محوطه جریمه با عکس العمل حسینی دفع شد.
 دقیقه 9: پاس عمقی بختیار رحمانی از سمت چپ در موقعیت تک به تک به کاوه رضایی رسید اما این صحنه از نظر داور آفساید بود.
 دقیقه 11: ضربه آزاد کاوه رضایی با برخورد به تیر دروازه با بدشانسی وارد دروازه نفت تهران نشد.
 دقیقه 20: پاس خسرو حیدری به نورافکن از روی نقطه کرنر با سانتر دقیق این بازیکن جوان همراه شد.  این سانتر دقیق به امید ابراهیمی رسید اما ضربه او به مدافعان نفت برخورد کرد و این موقعیت خوب از دست رفت.
 دقیقه 23: ایمان مبعلی روی خطای فرشید باقری روی محمد قاضی صاحب یک موقعیت شد اما ضربه اش را به دیوار دفاعی استقلال کوبید.
 دقیقه 26: سانتر دقیق ارسلان مطهری از سمت راست را قاضی در حالتی نامتعادل از بالای دروازه حسینی به بیرون زد تا بهترین فرصت نفت تهران تا بدین جای کار از دست برود.
دقیقه 39: بازهم خروج اشتباه حسینی روی سانتر ایمان مبلعلی باعث شد که محمد قاضی در موقعیت گل قرار بگیرد اما این بازیکن به توپ نرسید و این موقعیت خوب برای نفت تهران از دست رفت.
 دقیقه 41: فرار فوق العاده ارسلان مطهری و ضربه زیبای او با برخورد به دست حسینی و البته تیر دروازه با کرنر رفت.
دقیقه 45: شوت عالی عباس بوعذار از فاصله 40 متری را حسینی با عکس العمل خوب به کرنر فرستاد.
دقیقه 46: ضربه ایستگاهی عباس بوعذار را حسینی به سختی دفع کرد و در ادامه بازیکن استقلال توپ برگشتی را به کرنر فرستاد.
دقیقه 50: سانتر بختیار رحمانی را کنعانی زادگان با یک ضربه سر آرام به دستان میلاد فرهانی فرستاد.
دقیقه 53: سانتر ایمان مبعلی را ارسلان مطهری با ضربه سر و با اختلاف کم به بیرون فرستاد.
دقیقه 60: فرار فوق العاده ارسلان مطهری از سمت راست و سانتر او به روی دروازه را محمد قاضی با ضربه ای بی دقت از دست داد.
دقیقه 61: عباس بوعذار بیرون محوطه جریمه چند بازیکن استقلال را به هم ریخت و پس از دریبل زیبای کنعانی زادگان ضربه اش با نوک انگشتان حسینی به بیرون رفت.
دقیقه 63: چرخش فوق العاده قاضی و ضربه او با برخورد به تیر دروازه استقلال و توپ برگشتی را بوعذار به سمت دروازه زد که تکل خوب وریا غفوری توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 79: فرار فوق العاده ارسلان مطهری از سمت راست و عدم پوشش مناسب از  سوی مدافعان استقلال باعث شد که این بازیکن به راحتی جلو برود و ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 84: سانتر جابر انصاری از روی سر بختیار رحمانی عبور کرد و اجازه نداد موقعیتی نصیب آبی ها شود.
این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت.

حاشیه ها

-با توجه به این که تماشاگری در استادیوم حضور ندارد، کودکانی که پیش از شروع بازی با بازیکنان وارد زمین شدند، بعد از شروع بازی روی سکوها نشسته اند و استقلال را تشوق می کنند.

-سکوهای خالی استادیوم آزای باعث شده که صدای علی دایی و منصوریان به خوبی شنیده شود. منصوریان به هیچ وجه از نمایش تیمش در 20 دقیقه اول بازی راضی نیست و مدام سر بازیکنان استقلال فریاد می زند.

تیمی از یک مدرسه فوتبال در هنگام گرم کردن بازیکنان، کنار زمین حضور داشتند و خواستار گرفتن عکس با علی رضا منصوریان شدند.

علی رضا منصوریان قبل از شروع بازی در مصاحبه با یکی از دوربین های تلویزیونی، لباس خود را عوض کرد و لباسی پوشید که نام حامی مالی آبی پوشان روی آن درج شده بود.

با وجود محرومیت هواداران استقلال از حضور در ورزشگاه، تعدادی افراد متفرقه به ورزشگاه آزادی آمده بودند که این امر واکنش غلامرضا بهروان مسئول برگزاری رقابت ها را به دنبال داشت.

بهروان، ساکت و فتاحی پیش از بازی جلسه ای را برگزار کردند.

سازمان انتقال خون پشت نیمکت داوران بنر نصب کرده و در کنار زمین هم 2 تابلو قرارداده بود که بازیکنان آن را امضا  کردند. هفته نخست لیگ به نام اهدای خون، نامگذاری شده است.

در حالی که علی رضا منصوریان  قبل از شروع بازی با بازیکنان نفت خوش و بش کرد اما میلاد فخرالدینی مدافع این تیم به سمت هم تیمی های سابق خود در استقلال نرفت.

- زمانی که حسین زرگر داور بازی دیدار تیم‌های استقلال و نفت تهران را به صدا در آورد بین بازیکنان دو تیم درگیری شدیدی رخ داد.

در پایان بازی بختیار رحمانی و علیرضا عزتی بازیکنان استقلال و نفت با یکدیگر درگیر شدند که در این حین کاوه رضایی و میلاد فخرالدینی هم به حمایت از همبازیان خود وارد این درگیری شدند.

با این اتفاق سایر بازیکنان طرفین را از یکدیگر جدا کردند تا کار به جاهای باریک کشیده نشود.

استقلال 1 - نفت تهران 0

پیش از شروع بازی منصوریان و کادرفنی اش با اهدای دسته گل به سمت دایی و دستیارانش رفتند.

از سوی دیگر بازیکنان و سرپرست نفت هم به سمت منصوریان رفتند.

یعقوب کریمی و علی قربانی استقلالی هایی بودند که با دایی خوش و بش کردند.

موسی سلامت جانباز پرسپولیسی در بیرون از ورزشگاه با یک تابلو عکس از علی دایی حضور داشت وی کارشکنی بهروان را دلیل راه نیافتنش به ورزشگاه اعلام کرد.



استقلال 1 - نفت تهران 0+تصاویر

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی که به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده در تونل ورزشگاه عمو موسی را دید و با وی عکس یادگاری گرفت.

نکونام که در اواخر نیمه نخست وارد ورزشگاه شده بود، پس از دریافت تابلوی خود و شرکت در مراسم تقدیر، به‌سرعت ورزشگاه آزادی را ترک کرد تا با استقلالی‌ها رودررو نشود.

مسئولان باشگاه نفت تهران در بین 2 نیمه از زحمات و افتخار آفرینی های جواد نکونام که فوتبال خود را از تیم های پایه این باشگاه آغاز کرده، تقدیر کردند.

محمد صالح مصطفوی، کیانوش فروزش، مهدی خانبان از اعضای کادرفنی استقلال و میثم مجیدی، رابسون و فرشید اسماعیلی بازیکنان این تیم از جایگاه ویژه نظاره گر این بازی بودند.

 مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان از اعضای کادرفنی تیم ملی در ورزشگاه حضور دارند.

 موسی سلامت در ابتدای نیمه دوم به داخل ورزشگاه آمد.

زمانی که امین حاج‌محمدی قصد رفتن به کنار زمین را داشت با موسی سلامت جانباز پرسپولیسی که به تشویق علی دایی می پرداخت روبرو شد که در این صحنه مدافع استقلال به جانباز پرسپولیسی اعتراض کرد که چرا به استادیوم آمده ای؟ مگر بازی پرسپولیس است که به استادیوم آمدی؟

شهریاری سرپرست، گلرخسار مالک و ابراهیمی مدیراجرایی نفتی ها و خدایی مدیر اجرایی استقلال در جایگاه ویژه حضور داشتند.
 
در هنگام تقدیر از نکونام هیچ یک از اعضای کادرفنی و مدیریتی استقلال حضور نداشتند.

در هنگام تقدیر از نکونام هیچ یک از اعضای کادرفنی و مدیریتی استقلال حضور نداشتند.

استقلال 1 - نفت تهران 1/ منصوریان مقابل شاگردان سابقش متوقف شد + فیلم

استقلال 1 - نفت تهران 1/ منصوریان مقابل شاگردان سابقش متوقف شد + فیلم

بهزاد غلامپور مربی دروازه بان های نفت، طبق عادت همیشگی خود پس از گل این تیم روی دوش علی دایی پرید. منصوریان پس از گل ارسلان مطهری با حالتی عصبانی صحنه گل را برای نیمکت نشینان این تیم تشریح کرد. وحید حمدی نژاد پس از گل نفت شادی عجیبی را کنار زمین انجام داد. دایی و منصوریان با دخالت به موقع خود در زمان درگیری موضوع را خاتمه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
با سلام آقایون مربی بابا دفاع استقلال خوب نیست دروستش کنیددفاع استقلال باید قوی کنید خواهشن
آخرین اخبار