رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: برای بیان موضعم در مورد راه‌اندازی کارخانه غنی‌سازی هسته‌ای، باید با رئیس مجلس تبادل نظر کنم.

دست ایران در عمل متقابل نسبت به بدعهدی آمریکا بسته نیست
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک پس از دیدار با مسئول شورای عالی امنیت ملی پاکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هیئت نظارت بر اجرای برجام در مقابل بدعهدی‌های آمریکا اقدام عملی انجام نمی‌دهد گفت: متناسب با بد عهدی‌هایی که طرف غربی بویژه آمریکایی‌ها انجام می‌دهند دست ما بسته نیست.

وی با بیان ما از اعضای 5+1 انتظار داریم تا به وظایف خود در قبال برجام عمل کنند، اظهار داشت:  آمریکایی‌ها با فریبکاری در صدد بودند ایران را به گونه‌ای نشان دهند که در استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز عمل نمی‌کند، در حالی که این موضوع کاملا دروغ و فریبکاری است.

ولایتی اظهار داشت:  تا همین حد که برخی از اعضای 5+1 به این نتیجه رسیدند که آمریکایی ها فریبکار هستند یک پیشرفت است، ما باید در صحنه بین‌المللی در رابطه با فریبکاری‌های آمریکا تلاش کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: همچنین لازم است دیگر کشورها به ویژه اعضای 5+1 را از فریبکاری‌های آمریکایی‌ها آگاه کرده و آنان را وادار کنیم که به وظایفشان عمل کنند.

ولایتی با تاکید بر اینکه دست ما در عمل متقابل بسته نیست اظهار داشت: برای پاسخ لازم به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها باید این موضوع در هیئت نظارت بر اجرای برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه پاکستانی‌ها تغییراتی در سیاست‌شان با ایران به ویژه در زمینه قراردادها و صدور روادید ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: پاکستان تاکنون بارها و به عناوین مختلف در جهت سیاست‌های مورد نظر ایران به عربستان پاسخ منفی داده است، یکی از نمودهای آن پاسخ منفی پاکستانی‌ها به عربستان در زمینه اعزام نیروی نظامی به یمن بود و این اقدام پاکستان بسیار شجاعانه بود.

ولایتی در خصوص وضعیت کشمیر اظهار داشت: عوامل سعودی در این زمینه اقدامات بسیاری در جهت وارونه نشان دادن اوضاع انجام دادند، اما همگی باید مراقب باشیم که به حقوق مسلمانان تعدی نشود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: حقوق مسلمانان کشمیر باید مثل آحاد ملل مسلمان جهان رعایت شود و از سوی دیگر نباید اجازه ایجاد تفرقه مذهبی در این کشور داده شود.

ولایتی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر درخواست لاریجانی از سازمان انرژی اتمی برای ارائه طرحی به مجلس پیرامون راه‌اندازی کارخانه غنی‌سازی هسته ای اظهار داشت: بنده اطلاعی در این زمینه ندارم و برای بیان موضع‌ام پیرامون این مسئله لازم است ابتدا با رئیس مجلس بحث و تبادل نظر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار