رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از ارائه برنامه‌های ویژه برای ارتقای سطح سواد زندانیان و سربازان خبر داد.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،از توجه ویژه به بحث سوادآموزی سربازان و زندانیان خبر داد و گفت:‌ درباره زندانیان تولید کتاب‌های جدید در حوزه متناسب با نیازهای این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: از دیگر امکاناتی که برای ارتقاء سوادآموزی زندانیان در نظر گرفته شده افزایش سن ثبت نام آنها است که امکان ثبت نام تا سن 65 سالگی وجود دارد. 

باقرزاده در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سربازان گفت: با نظام وظیفه مذاکراتی انجام شده تا در ابتدای ثبت نام مشمولان، افراد بی‌سواد شناسایی شده که این کار از طریق ثبت نام در سامانه امکانپذیر است. 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: علاوه بر تفکیک افراد بی‌سواد در طول دوره خدمت سربازی در دوره آموزشی نیز به بحث سوادآموزی توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های سازمان نهضت برای ارتقای سواد آموزی؛ آموزش مربیان برای تعلیم به سواد آموزان نام برد و عنوان کرد: رویکرد مشاوره‌ای و کلینیکی برای زندانیان بی‌سواد در نظر گرفته شده همچنین گفت وگوهایی برای توجه به بحث سوادآموزی فرزندان زندانیان شده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: به جهت آنکه ممکن است فرزندان افراد زندانیان در مسیر بی‌سوادی حرکت کنند خدمات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته می شود.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.