دولت چین در راستای سیاست‌های سختگیرانه‌تر درباره مسئله اینترنت، دستور ممنوعیت انتشار گزارش به وسیله خبرگزاری‌های آنلاین را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، سازمان قانون‌گذاری اینترنتی مرکزی چین به شرکت‌های سرویس دهنده اینترنتی این کشور دستوری مبنی بر توقف پشتیبانی از برخی وب‌سایت های خبری را صادر کرد. این اقدام در پی آخرین تلاش‌های دولت چین برای سختگیری بیشتر در مسئله اینترنت و صنعت اطلاعات این کشور بوده است.

اداره فضای مجازی چین این ممنوعیت را بر بسیاری از وب‌سایت های خبری از جمله وب سایت "سوهو دات کام" و "نت ایز" اعمال کرده است. بر اساس یک گزارش که در روزنامه "پیپر" منتشر شد، این وب سایت ها با نقل قول از روزنامه‌های خارجی که "تاثیرات مخربی بر جامعه گذاشتند" قوانین اینترنتی را نقض کرده اند. این نهاد به سرویس دهنده های تلفن همراه و خبرگزاری های آنلاین دستور داد از انتشار خبرهای سیاسی و اجتماعی پرهیز کنند.

بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی آسیا که در چین قرار دارد، بخش خبری خود را توسعه داده است. از این پس، این شرکت و دیگر وب‌سایت های خبری تنها توانایی انتشار اخباری را دارند که مطبوعات تحت نظر دولت، و رسانه‌های آنلاین طرفدار دولت آن‌ها را منتشر کرده باشند.

این ممنوعیت گسترده به مقامات چین، نظارت مطلق بر خبرگزاری های اینترنتی و گفتمان سیاسی را اعطا می‌کند. این اقدامات در پی برنامه چین به منظور وضع قوانین سرسختانه‌تر بر اطلاعاتی که در فضای مجازی و تلفن‌های همراه در حال گردش هستند، بوده است. "شی جین پینگ" – رئیس جمهور چین – تاکید کرده است رسانه‌های این کشور باید در راستای منافع حزب حاکم – حزب کمونیست – به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار