سلیانچی: اقدامات غیرقانونی منجر به تعلیق جت اسکی می شود

رئیس انجمن جت اسکی گفت : انجمن جت ذاسکی در صورت ادامه روند اقدامات غیرقانونی برخی نهاد ها از طرف فدراسیون جهانی تعلیق می شود.

داوود سلیانچی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اتفاقات اخیر جت اسکی وتصمیم انجمن برای جلوگیری از آن بیان کرد : همه ساله در فصل تابستان سواحل ودریا ی استان های شمالی وجنوبی کشور میزبان ورزشکاران وعلاقمندان از ورزش های دریایی است اما به دلیل عدم رعایت قوانین ایمنی وفنی با حوادث وخسارات جانی ومالی در این رشته مفرح وهیجان انگیز روبه رو هستیم .

وی افزود: در اتفاقات پیش آمده که منجر به فوت چند گردشگر شده بو د نکته حائز اهمیت  نداشتن قدرت  اجرایی از یک سو و دخالت های نا بجا وغیرقانونی برخی ارگان ها است که باعث صدمات جبران ناپذیری به این ورزش شد به طوری که اگر این دخالت ها ادامه داشته باشد در آینده ای نه چندان دور شاهد تعلیق انجمن جت اسکی ازطرف فدراسیون جهانی خواهیم بود.

سلیانچی ادامه داد : انجمن جت اسکی وجت بت در راستای وظایف قانونی وذاتی خود از آغاز تاسیس با چنین مشکلاتی دست وپنجه نرم می کرد ودر جهت تعامل با سازمان وبنادر دریایی ونیروی انتظامی دریابانی مذاکرات طولانی ومفصلی داشته است اما متاسفانه هیچ  یک از صورت جلسه ها از سوی این ارگان ها اجرایی نشد.

رئیس انجمن جت اسکی گفت : پس از پیگیری های انجمن، سازمان بازرسی ومرزبانی حق را به انجمن جت اسکی داد اما فرماندهی دریابانی وعوامل زیر دست این دستور العمل ها را نادیده گرفتند وبه کارهای غیر قانونی خود ادامه می دهند.

وی افزود : طبق دعوت نامه مدیرکل امور دریایی آقای فروغی با سازمان شیلات ،فدراسیون قایقرانی ،سازمان دریابانی ونماینده سازمان بنادر مازندران کا از قبل هماهنگ شده بود در رابطه با جت اسکی بحث می شود وتمام نمایندگان اعلام می کنند که این وسیله ورزشی در حیطه سازمانی آنها نیست ویک کار گروه برای ساماندهی تشکیل می دهند که هرگز عملی نشد.

*انجمن جت اسکی از متخلفان شکایت می کند

سلیانچی گفت : این صورت جلسه در تاریخ22 فروردین سال 88 به تمامی شرکت ها ابلاغ می شود وسازمان بنادر دریایی ودریانوردی در تاریخ در 8 خردادماه سال89به شرکت تعاونی لوتوس مروارید کاسپین مجوز صادر می کند که این اقدام عملی خلاف قانون بود .پس از این تاریخ شرکت لوتوس شروع به گواهی ایمنی وپلاک جت اسکی می کند وهرساله مبلغی از متقاضیان دریافت می کند وبه دریابانی هم مبلغی می پردازد  این درحالی است که شرکت خانوادگی لوتوس بدون سابقه دریایی هستند وقوانین ایمنی وفنی لازم در این رشته ورزشی را رعایت نمی کنند که نتیجه آن حوادث ناگوار برای هموطنان است .

رئیس انجمن جت اسکی افزود : انجمن جت اسکی وجت بت براساس وظایفی که برعهده دارد وبا توجه به مقررات بین المللی منطبق با قوانین داخلی مصوبه ای را از کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش وجوانان برای باشگاه داری این رشته به کلیه ادارات کل ورزش استان ها ابلاغ کرد.

سلیانچی بیان کرد: در این مصوبه کلیه امور فنی و ایمنی لحاظ شد که با اجرایی شدن آن سوانح به کمترین مقدار خواهد رسید. تا شاهد اتفاقات دلخراش برای استفاده کنندگان جت اسکی نباشیم .اما سازمان وبنادر نامبرده در جهت منافع مالی خود ونادیده گرفتن مسائل ایمنی همچنان ما را با این خسارات جبران ناپذیر رو به رو می کنند.

وی گفت : انجمن جت اسکی وجت بت برخلاف میل باطنی خود از این نهادها شکایت می کند ودر صورت ادامه دار بودن این روند انجمن مجبور خواهد شد که ابعاد جدی وکلیه اسناد تخلف این نهاد وسازمان بنادر ودریانوردی را رسانه ای کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار