کارآفرین زنجانی موفق به تبدیل تفاله میوه ها به روغن های طلایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیر شرکت دانش بنیان قطره طلای ایرانیان با بیان این که از سال 93 کار تحقیقی و تولید آزمایشی را آغاز کرده است گفت: سال گذشته موفق به تولید و صادرات 5 تن روغن هسته به کشورهای ژاپن و آلمان شد.

سالمی اظهار کرد: هم اکنون اشتغال زایی از 8 کارگرانجام شده است که تا پایان سال این تعداد به 25 نفر خواهید رسید.

وی در ادامه افزود: تا پایان سال 95میزان تولیدات به 65 تن افزایش خواهد یافت که20 تن آن در بازارهای داخلی و 45 تن نیز به این دو کشور صادر خواهد شد.

مدیر شرکت دانش بنیان قطره طلای ایرانیان تصریح کرد: هسته انار ، انگور ، زردآلو ، گوجه فرنگی ، بذر کتان ، کنجد ، گلرنگ و سیاه دانه در این واحد تولیدی جمع اوری و از روغن آن استفاده می شود.

سالمی در ادامه عنوان کرد : متاسفانه در ایران هسته میوه ها از جمله اناربه قیمت کیلویی یک دلار صادر می شود درحالیکه برخی کشورها از جمله ترکیه صادرات هسته را ممنوع کرده اند.

وی با بیان اینکه بعد از آبگیری انار در کارخانه ها پوست آن برای استفاده در صنایع رنگرزی استفاده میشود خاطر نشان کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی بعد از روغن کشی از هسته از کنجاله آن نیز به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

مدیر شرکت دانش بنیان قطره طلای ایرانیان در پایان افزود : کنجاله انار حاوی 10 درصد روغن و سرشار از آنتی اکسیدان است که بهترین خوراک برای گاوهای شیری است چرا که موجب تولید شیر مرغوب در آنان می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.