به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو ان پی آر؛ فروشگاههای زنجیرهای والمارت در آمریکا همواره به فروش محصولاتی با بالاترین درجه کیفیت شهرت داشتهاند؛ اما اخیرا در بخش فروش میوه و سبزیجات این فروشگاهها، قفسه جدیدی اضافه شده است.
در قفسههای جدید والمارت عنوان "میوه و سبزیجات زشت" درج شده است. در این بخش میوه و سبزیجاتی به فروش میرسند که ظاهر زیبایی ندارند. این میوهها به دلیل بارش تگرگ و یا گرم شدن ناگهانی هوا ظاهر زیبای خود را از دست داده، لک بر روی آنها افتاده و یا کرم خورده شدهاند.
والمارت اعلام کرد سالانه 29 میلیارد دلار خوراکی در آمریکا فقط به دلیل اینکه ظاهر آنها زشت و معیوب شده است دور ریخته میشوند. مقامات این فروشگاه زنجیرهای تصمیم گرفتند برای جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجاتی را که ظاهر زیبایی ندارند با قیمتی کمتر از نمونههای مشابه؛ اما سالم به فروش برسانند.
موضوع میوه و سبزیجات آسیب دیده به یک معضل بزرگ برای کشاورزان تبدیل شده است زیرا اغلب سوپرمارکتها حاضر به خرید این نوع از محصولات را ندارند و کشاورزان مجبور به دور انداختن آنها میشوند. والمارت به دلیل داشتن 4 هزار شعبه در آمریکا، میتواند تاثیر بهتری برای حفظ این دست از محصولات کشاورزی داشته باشد.
انتهای پیام/