یزد؛

ورزش هایی که صورت یزد را سرخ نگه می دارند

در شرایط آشفته ی ورزش استان هنوز تک ورزش هایی از حیثیت یزد دفاع می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در روز هایی که گرما در یزد بیش از بیش خود نمایی می کند ورزش استانمان چون بی جانی سرد شده است و اگر درخشش در تک رشته ها هم نبود دیگر جانی در کالبد ورزشمان باقی نمی ماند.

ورزش پهلوانی و زورخانه ای؛
وجود گود های فراوان و استقبال بی حد و وصف جوانان در جای جای استانمان زمینه را برای پیشرفت این ورزش نسبت به سایر ورزش ها محیا کرده است تا جایی که یزد یکی از قطب های ورزش زورخانه ای است.

دوچرخه سواری؛
وجود باشگاه هایی نظیر پیشگامان،ارمان اردکان و پرسپولیس مهریز ،لقب شهر دوچرخه ها را حداقل در بخش ورزش قهرمانی برازنده ی یزدی ها کرده است هرچند برای بخش همگانی هنوز هم کار بسیار داریم.

سوارکاری؛
پایتخت اسب عرب ایران هر ساله علاقه مندان این نژاد را از سرتاسر ایران برای شرکت و مشاهده ی در کورس بهاره ی یزد به پیست صفاییه فرا می خواند. همچنین یزد در بخش زیبایی از مطرح ترین استان های ایران به شمار می آییم.

گذری کوتاه به سالهای گذشته نشان می دهد در این لیست میتوانست نام رشته هایی نظیر هندبال و اسکواش قرار گیرد اما افت فاحش این دو رشته سبب تنزل ورزش قهرمانی استان یزد شد.

به امید ان که ورزش یزد به جایگاه حقیقی خود بازگردد و ورزش های تیمیمان از این رشته ها الگو بگیرند نه این که موجب دلسردی رشته های مهم استانمان شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار