سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از بررسی طرح ساماندهی مشاغل شهری در کمیسیون تلفیق خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی پور در نشست خبری اظهار کرد: بنا به درخواست وزارت کشور مبنی بر ساختار پیشنهادی برای دبیرخانه شورای شهر اصفهان، این در خواست در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر بررسی شد.
وی ادامه داد: این موضوع در جلسه تلفیق مورد بررسی قرار گرفته بود و نتیجه آن مبنی بر ارائه تعداد 30 پست سازمانی در دبیرخانه، با عناوین مندرج در 2 نمودار و انتقال این پیشنهاد به وزارت کشور، مورد تصویب قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: لایحه دیگری به همراه صورت جلسه در خصوص انتقال قطعی 5 واحد آپارتمان از مجتع جلوان واقع در اتوبان فرودگاه به موسسه خیریه خدمات درمانی حضرت ابوالفضل(ع) مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
واشیانی پور تصریح کرد: لایحه ای به همراه پیشنهاد ارائه تخفیفات در بلیط های استخر مجموعه باغ غدیر که از 10 الی 33 درصد بود، با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت.
وی عنوان کرد:طرح پيشنهادي 5 نفر از اعضاي شورا در اينكه شهرداري اصفهان در مدت زمان مشخص كه در طرح قيد شده بود،‌ لايحه اي مبني بر برنامه اي مدون جهت تسهيل و تشويق بخش خصوصي در سرمايه گذاري براي ساماندهي مشاغل شهري ارائه کند نيز در شورا مورد بررسي قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه بی رویه شهر نشینی و مهاجرت از روستا ها به شهرها، گفت: با این حساب این رشد بی رویه، باعث شد تا تغییرات بسیاری به محیط زیست وارد شود و زندگی ها نیز به تبع آن تغییر کند.
واشیانی پور با اشاره به اینکه ما با تغییرات زیادی در شهر روبرو هستیم، افزود: این تغییرات باعث وجود برخی آلودگی هایی در شهر شده است که نشات گرفته از زندگی ماشینی است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از این آلودگی ها مربوط به مشاغل شهری است، افزود: از این رو شورای شهر درصدد ساماندهی این مشاغل برآمد و طرح آن در صحن علنی شورای شهر قرائت شد اما برای بررسی بیشتر به کمیسون تلفیق ارجاع داده شد.
واشیانی پور در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد قابل ملاحظه جمعیت و افزایش سطح شهر، عنوان کرد: بر این اساس سرانه کل فضای سبز تا پایان سال 94 به 25.8 متر مربع رسید.
وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز یکی از پارامتر های بهبود محیط شهری است که سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری اصفهان در تلاش است این امکانات را با توجه به شاخص های کمی وکیفی فراهم کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این مطلب ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمار پایانی سال 94، مساحت اکولوژیک فضای سبز شهر اصفهان 52 میلیون و 989 هزار و 40 متر مربع اعلام شده است.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه کرد: استفاده از سيستم هاي آبياري تحت فشار به منظور افزايش راندمان آبياري و كاهش مصرف آب در عرصه هاي فضاي سبز، استفاده از روش هاي زراعي و بهسازي بستر خاك جهت افزايش راندمان و كاهش تلفات آب، استفاده از گونه هاي گياهي مقاوم به خشكي و شرايط نامساعد اقليمي در محيط شهري و انجام پروژه هاي تحقيقاتي در جهت مقابله با اثرات خشكسالي از جمله اقدامات مهم در راستاي حفظ فضاي سبز موجود و توسعه آن بوده است.
وي با اشاره به اينکه وجود آشفتگي در زندگي شهري و صنعتي امروزه ضرورت ايجاد آرامش را دوچندان مي كند، تاکيد کرد: يكي از روش هاي رسيدن به آرامش دسترسي به محيط طبيعي است و ايجاد بام هاي سبز و ديوارهاي سبز علاوه بر ايجاد فضايي مفرح سبب افزايش ارزش افزوده ساختمان ها، كاهش هزينه هاي انرژي، افزايش عمر مفيد بام ها، زيبايي، مفرح ساختن منظره عمومي شهرها و محيط زندگي شهروندان شده و با جذب و تصفيه آلودگي هاي هوا و توليد اكسيژن سبب تصفيه هوا مي شود و هواي پاكتر و سالمتري براي تنفس شهروندان ايجاد مي كند.
واشياني پور افزود: با توجه به اين موضوع كلاس هاي آموزشي با هدف زيباسازي و توسعه پايدار شهري براي شهروندان ضمن تشويق مردم و ايجاد بام سبز و ديواره هاي سبز برگزار مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه ساماندهي مادي ها و انهار سطح شهر اصفهان يكي از مواردي است كه در بودجه سالانه شهرداري ديده شده و توسط شوراي اسلامي شهر مصوب شده است، گفت: مساحت مادي ها و انهار تا پايان سال 1394، 2 ميليون و 974 هزار و 504 مترمربع است كه بودجه قابل توجهي جهت بدنه سازي و احياي آنها و ساخت پارك هاي خطي و فضاي سبز و دو طرفه كردن انهار هزينه مي شود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهار کرد: در فاصله 25 كيلومتري شهر اصفهان بيابان سجزي با وسعتي بيش از 40 هزار هكتار تهديدي جدي براي سلامتي شهروندان اصفهاني است و بخش عظيمي از غبار هر روزه شهر اصفهان برخاسته از اين دشت است كه با وزش بادهاي مكرر از هر سو گرد و غبار حاصل از تخريب سجزي را مهمان ريه هاي شهروندان مي كند به همين منظور تاكنون 400 هكتار از اراضي سجزي با كشت گونه هاي گياهي مناسب به منظور جلوگيري از پيشروي كوير ايجاد و حدود 800 هكتار فضاي سبز ديگر در برنامه كشت است.
وي با بيان اينکه 40 طرح تحقيقاتي در زمينه هاي مختلف در ارتباط با فضاي سبز شهر اصفهان در تعامل با مراكز علمي و دانشگاهي انجام شده است، اظهار کرد: كلكسيون انواع چمن هاي سردسيري و گرمسيري جمعاً 500 رقم، كلكسيون رز جمعاً 300 رقم، كلكسيون گياهان دارويي زينتي 60 گونه، انواع بومادران 14 ژنوتيپ بومي و انواع زنبق آلماني 30 رقم در ايستگاه تحقيقاتي شماره يك سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان مورد بررسي و توليد قرار گرفته است.
واشياني پور ادامه داد: اقدامات موثر جهت بهبود وضعيت كيفي خاكي فضاي سبز شهر اصفهان از قبيل انجام طرح هاي تحقيقاتي، تعيين كيفيت آب و خاك عرصه هاي توسعه فضاي سبز، تعيين كيفيت تمام آب چاه هاي مورد مصرف براي آبياري فضاي سبز، مديريت و برنامه ريزي جهت تهيه خاك برگ از برگ هاي خزان يافته، انجام مطالعات خاك شناسي و موارد ديگر صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: در ارتباط با مبارزه آفات نيز روش هاي متنوعي استفاده شده و مجموعاً در سال 94، 11هزار ليتر سم مورد استفاده قرار گرفته است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.