رئیس بهداشت و درمان نفت گچساران گفت: با توجه به تسلط فیزیوتراپیست‌ها در ارتباط با اختلالات حرکتی و درد به نحو مؤثر می‌تواند به بیماران، خانواده و جامعه آموزش داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان به همراه اعضای ستادی این مرکز، صبح امروز به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی، از واحد فیزیوتراپی بازدید کرده و این روز را به همکاران این بخش تبریک گفتند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این بازدید ضمن تبریک و گرامی‌داشت دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی بر تمامی زحمت‌کشان عرصه توانبخشی و نظام سلامت اظهار کرد: فیزیوتراپیست‌ها بخش مهمی از تیم درمانی پزشکی هستند که با بسیاری از تخصص‌های پزشکی همکاری دارند.

محسن تندر در این مراسم با بیان این‌که فیزیوتراپیست‌ها بخش مهمی از تیم درمانی پزشکی هستند، افزود: همکاران در این بخش با بسیاری از تخصص‌های پزشکی از جمله ارتوپدی، نورولوژی، روماتولوژی، قلب و عروق، بیماری‌های ریوی، جراحی‌های ترمیمی، مغز و اعصاب و غیره برای دستیابی و ارتقای سلامت در نظام سلامت همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: امروزه با تغییر سبک و شیوه زندگی افراد و جوامع، کم تحرکی، چاقی، اختلالات وضعیتی ناشی از کار و ... زمینه بیماری‌های مزمن و دژنراتیو (تخریبی)، مشکلات عضلانی و اسکلتی، دیابت، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی را فراهم کرده است.

تندر تصریح کرد: ایجاد چنین شرایطی در عصر حاضر، نقش و اهمیت فیزیوتراپی را که در افزایش تحرک، اصلاح اختلالات عضلانی و اسکلتی، بهبود دستگاه‌های قلبی و عروقی و تنفسی است، دو چندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شعار پیشگیری بهتر از درمان به نحو بسیار مؤثری می‌تواند از طریق فیزیوتراپیست‌ها به بیماران، خانواده و جامعه آموزش داده شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.