خدمات سلامت باروری ، غربالگری بیماریهایی مانند فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا در این بسته خدماتی وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سرخه؛ رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت از آغاز ارائه خدمات غربالگری به میانسالان و اضافه شدن این خدمت به بسته های حمایتی از این گروه سنی در مهرماه جاری خبر داد.
مطهره علامه در حاشیه سرکشی از مرکز و خانه بهداشت شهرستان سرخه و روستای مؤمن آباد گفت: تمام برنامه های سلامت خانواده در گروههای سنی مختلف از کودکان و تا نوجوانان،جوانان،میانسالان و سالمندان در شهرستان سرخه مرکز درمانی و بهداشتی و پایگاه ضمیمه  آن و مرکز بهداشتی درمانی مومن آباد و پایگاه های ضمیمه آن مورد بازدید قرار گرفت.
 وی در حاشیه سرکشی از مرکز و خانه بهداشت شهرستان سرخه و روستای مؤمن آباد افزود: تمام برنامه های سلامت خانواده در گروههای سنی مختلف از کودکان و تا نوجوانان،جوانان،میانسالان و سالمندان در شهرستان سرخه مرکز درمانی و بهداشتی و پایگاه ضمیمه  آن و مرکز بهداشتی درمانی مومن آباد و پایگاه های ضمیمه آن مورد بازدید قرار گرفت.
وی گفت: در شهرستان سرخه و توابع آن طرح تحول سلامت به خوبی آغاز شده و سرشماری انجام شده پایگاه و خانه بهداشت به تعداد کافی موجود است و در مورد منابع انسانی کمبود وجود ندارد؛ گرچه در قسمت کارشناس ستادی شهرستان کمبود دارد و هر کارشناس چند برنامه را دنبال می کند.
ریاست اداره میانسالان وزارت بهداشت افزود: سامانه یکپارچه بهداشت برای تشکیل پرونده الکترونیک انجام و همه نیروهای ستادی از امکان استفاده از کامپیوتر برخوردارند و خدمات کامپیوتر در آن ثبت و ضبط می شود؛ مشکل اتصال به اینترنت وجود ندارد و تشکیل پرونده الکترونیک مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ البته هنوز اشکالاتی در مورد ثبت الکترونیک به چشم می خورد که به تدریج از طریق ارتقای نرم افزار رفع می شود.
علامه با تأکید بر حمایت از میانسالان تصریح کرد: بسته خدمات حمایت از میانسالان شامل خدمات تغذیه، تجویز مکمل ویتامین دی، انجام تن سنجی، بررسی فعالیت فیزیکی، بررسی استعمال دخانیات و مشاوره برای ترک دخانیات است؛ همچنین خدمات سلامت باروری شامل عفونت های آمیزشی، خونریزیهای غیر طبیعی، یائسگی و سرطانهای زنان ارائه می شود و علاوه بر این خدمات، غربالگری بیماریهایی مانند فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا در این بسته خدماتی وجود دارد.
 وی گفت: بسته حمایتی از آغاز مهر ماه علاوه برخدمات فوق به خدمات دیگری از جمله اندازه گیری قند خون و چربی خون  مجهز خواهد شد.
ریاست اداره میانسالان وزارت بهداشت به نقش مهم کارکنان بهداشت درارتقاء سلامت افراد جامعه اشاره کرد و گفت : انتظار می رود کارکنان بهداشتی مردم منطقه را تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک را به صورت فعال فراخوان کرده و کلیه خدمات را به صورت فعال به آنان ارائه دهند تا بیماری ها و اختلالات هر چه زودتر شناسایی و از مرگ و میر گروه سنی 30 تا 70 سال که نیروی کار کشور محسسوب می شوند، پیشگیری شود.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار