مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: هنرمند مجسمه ساز این شهرستان به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه و سمپوزیوم جهانی مراکش شرکت کرد.

هنرمند نیشابوری، نماینده ایران در نمایشگاه جهانی مراکشبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامرضا سلامتی افزود: این هنرمند نیشابوری در نمایشگاه و سمپوزیوم " روح هنر می خو اند تو را " که با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست جهان برگزار می شود، با پیام صلح، دوستی و مهربانی ایران در این نمایشگاه شرکت کرده است.
وی گفت: استاد قدمیاری نماد نیشابور را به عنوان شکوه تمدن ایران زمین و لوح عضویت این شهر در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان به مقامات مراکش اهدا کرد.
مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: استاد علیرضا قدمیاری با خلق اثر " سعید بن سلام مغربی" فرهنگ و هنر نیشابور و ایران را به جهانیان عرضه می کند.
سلامتی گفت: " سعید بن سلام مغربی " از عارفان معروف ناحیه قیروان مغرب (ایتالیای کنونی) بوده که در سال 367 هجری قمری در شهر نیشابور به دنیا آمد.
علیرضا قدمیاری نقاش و مجسمه ساز متولد 1351 در نیشابور است که مجسمه هلموت ریتر (به سفارش انجمن دوستداران گوته و حافظ آلمان در نیشابور) و مجسمه های عطار، خیام و فردوسی را که در دانشگاه آریا (ایروان) نصب شده، از سنگ مرمر ساخته است.

انتهای پیام//

م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.