یک جوان بوکانی به علت ناآشنایی به فنون شنا در دریاچه سد شهید کاظمی بوکان غرق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول کانون امداد و نجات ساتیار بوکان گفت : این جوان 24 ساله که به همراه دوستان خود برای تفریح به سد شهید کاظمی رفته و بر یک تیوپ سوار شده بود ، با واژگون شدن تیوب به داخل آب سقوط کرده و غرق شد.

سیدحسن حسینی افزود:این حادثه بعد از ظهر جمعه در قسمت عمیق سد به وقوع پیوست و درآن زمان ناجیان کانون امداد و نجات در محل حضور نداشتند.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه گروه امداد و نجات ساتیار متشکل از پنج ناجی که به صورت روزانه در حاشیه سد حضور دارند، به محل اعزام شدند.

حسینی اضافه کرد : با تلاش امدادگران و پس از گذشت کمتر از 20 دقیقه ، جنازه جوان غرق شده از آب بیرون کشیده شد.

وی افزود : ناجیان، عملیات احیا را بر روی جوان غرق شده بوکانی انجام دادند ولی دیگر دیر شده و وی به علت آشنا نبودن به فنون شنا جان باخته بود.

این جوان،دومین قربانی سد شهید کاظمی بوکان طی سه سال اخیر است.

حسینی اضافه کرد: دیروز همچنین یک نوجوان تبریزی که به همراه دوستان بوکانی خود برای تفریح به سد شهید کاظمی آمده بود ، با واژگون شدن تیوب به داخل آب سقوط کرد ولی با حضور به موقع ناجیان از مرگ نجات یافت.

گفتنی است ؛ سازمان " ساتیار " امسال به عنوان مسئول امداد و نجات سدهای شهرستان بوکان در فصل گرما تعیین شده است.

این سازمان مردم نهاد ، فعالیت خود را از سال 93 شروع کرده است و اعضای آن از زمان شروع فعالیت خود تاکنون توانسته اند جان 12 نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.

در شهرستان بوکان دو سد شهید کاظمی و سد خراسانه وجود دارد که مردم در فصل گرما برای تفریح و شنا به سواحل آن مراجعه می کنند.

این سومین حادثه غرق شدگی در منابع آبی شهرستان بوکان در مدت کمتر از دو هفته است.

در حادثه نخست هم یک مرد 40 ساله در رودخانه زرینه رود غرق شد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.