فرمانداری‌ها تمام جلسات اداری را پس از ساعت ۱۴ تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ استاندار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ استان با تأکید بر اینکه توزیع متوازن اعتبارات شهرستانی راهبرد مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد، گفت: فرمانداری‌ها تمام جلسات اداری را پس از ساعت ۱۴ تشکیل دهند.

محمدعلی نجفی در این جلسه که با محوریت بررسی بسته‌ پیشنهادی توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بین دستگاه‌های اجرائی در سال ۹۵ در سالن غدیر استانداری برگزار شد، به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی از بطن مسائل فرهنگی و اجتماعی و با همراهی مردم شکل خواهد گرفت.

وی ارتقاء بخش بهداشت و سلامت را جزء اندیشه‌های مشترک دولت و مجلس دانست و گفت: این طرح با رویکرد مردمی و اجتماعی توانست توفیقات خوبی داشته باشد و بسیاری از مشکلات مردم را کاهش دهد.

استاندار گیلان به رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت، ثبات اقتصادی و عدم تزلزل کشور در برابر مسائل داخلی و خارجی، شکوفایی و افزایش رفاه اجتماعی و اقتصاد مردم محور از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است.

نجفی با بیان اینکه مباحث اقتصاد مقاومتی فقط در کارگروه‌های اشتغال، برنامه‌ریزی، رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری محدود نمی‌شود، گفت: علیرغم اینکه مباحث مطرح‌ شده در این کارگروه‌ها نیز جزء مباحث اصلی است اما به بخشی از مسائل کشاورزی، اجتماعی، جوانان، ورزشی و مسائل فرهنگی کمتر پرداخته می‌شود.

وی خودکفایی در تولیدات کشاورزی را از رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: دو محصول مهم و استراتژیک برنج و چای از مهم‌ترین تولیدات استان است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

استاندار با اشاره به اینکه ۳۶ تا ۳۸ درصد برنج مرغوب کشور در گیلان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در بخش حمایت از کشاورزان، کوشیده‌ایم واردات در زمان برداشت محصول برنج در استان به حداقل برسد و توزیع برنج خارجی را نداشته باشیم که این، گامی مهم و بلند در راستای حمایت از برنج‌کاران است.

نجفی افزایش کمیت و کیفیت تولید چای را از مباحث اصلی دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته دانست و افزود: خوشبختانه در زمینه تولید کمی و کیفی این محصول در استان رشد خوبی را شاهد بوده و در انبارها چای باقیمانده از تولیدات سال گذشته وجود ندارد.

وی بر ضرورت پرداخت مطالبات چای‌کاران تأکید و خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان همان‌طور که مشکلات درآمدی و اعتباری دولت را می‌دانم، شرایط چای‌کاران را نیز درک می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: چایکاران برای دریافت مطالبات، خود را با گندم کاران مقایسه می‌کنند.

وی شورای برنامه‌ریزی را یک شورای کامل برای تصمیم‌گیری برای آینده‌ استان عنوان کرد و افزود: تمام مسائلی که در کشور اتفاق می‌افتد در این شورا به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

استاندار گیلان بر لزوم تشکیل تمامی جلسات توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ستادی و اجرائی استان پس از ساعت 14تأکید مجدد و خاطرنشان کرد: تنها جلسه‌ای که با توجه به جایگاه ویژه و اهمیت آن می‌تواند در ساعات صبح تشکیل شود، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

وی یکی از شاخص‌های معرفی مدیران موفق را جذب منابع ملی عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها موظف هستند از اعتبارات ۹۲ تا ۹۴ درصدی در اختیار مرکز و نیز ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در اختیار وزرا بهره لازم را برای توسعه‌ استان ببرند.

نجفی با بیان اینکه در جلسات با مدیران کشوری و سرمایه‌گذاران به دنبال جذب فاینانس هستم، گفت: تنها پروژه‌ای که تاکنون توانستیم از منابع فاینانس خارجی استفاده کنیم پروژه‌ تکمیل سد شفا رود است.

نماینده عالی دولت در گیلان به توفیقات حاصله از طریق بند ق در بخش گازرسانی استان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق اعلام مدیرعامل گاز کشور، عملکرد گیلان در این بخش به استان‌های دیگر به عنوان الگو ارائه می‌شود.

استاندار گیلان افزود: به‌عنوان‌مثال شاخص بهره‌مندی شهرستان رودبار از گاز طبیعی در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۲ درصد بوده که در حال حاضر به ۷۲ درصد رسیده است.

نجفی خاطرنشان کرد: با همت و جدیت بیشتر دست‌اندرکاران این بخش تا پایان سال و اوایل سال آتی بسیاری از شهرستان‌های استان به عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شود.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ارتقاء شاخص‌های آسفالت راه روستایی در این دولت اشاره کرد و افزود: علی رغم بدهی سنگین اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران تلاش‌های مضاعفی انجام گردیده و نیازمند توسعه‌‌ بیشتر در مناطق محروم است.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.