اصفهان؛

ضرورت حمایت مسؤولان از معلولان استان اصفهان

240 هزار معلول در سطح استان اصفهان زندگی می کنند که حمایت مسئولان را می طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل بهزیستی استان گفت: در سرشماری‌های اخیر در سطح استان حدود 240 هزار معلول زندگی می‌کنند که دچار معلولیت خفیف و عمیق هستند.

سعید صادقی با اشاره به روند فعالیت ادارات بهزیستی افزود: از سال 59 تاکنون همه مراکز بهزیستی در کشور به خصوص سازمان بهزیستی استان اصفهان توسعه یافته‌اند، زیرا در حال حاضر بهزیستی استان اصفهان بیش از 300 هزار نفر را تحت پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر خود دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 400 هزار نفر توانسته‌اند از خدمات بهزیستی استفاده کنند که به این دلایل سازمان بهزیستی در استان اصفهان یک سازمان خوش‌نام دیده می‌شود.

صادقی رسیدگی به معلولین را از وظایف اصلی بهزیستی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 700 مرکز در استان اصفهان به معلولان خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در حال حاضر 16 هزار کارمند بهزیستی در مراکز غیردولتی در سطح استان مشغول خدمت به افراد بی‌سرپرست و معلول هستند.

وی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان سازمان بهزیستی توانسته از اعتبارات دولت، برای افزایش و ارتقای امکانات توان‌بخشی در مراکز همکار با بهزیستی کمک کند.

صادقی بیان کرد: در سال گذشته در حوزه اشتغال برای معلولین و کودکان، 8 میلیارد تومان هزینه شده است که رقم کمی نیست اما بهزیستی هنوز نتوانسته در این امر همه معلولین را کمک کند .


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.