هرچه از کلان شهر شیراز دورتر می شویم با گسترشی نابسامان ساخت و سازها مواجه می شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حاشيه نشينان، بيشتر افراد مهاجر روستايي ،عشاير و كمتر شهری هستند که به دليل محدوديت‌های موجود در زادگاه خود و عوامل جاذب شهری، به شهرها روی مي‌آورند.

کارشناس برنامه ریزی شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه مجموعه جمعیت این سکونت گاه ها بالغ بر 180 هزار نفر است، گفت: خانه های در حال ریزش و فرسوده، کوچه های تنگ و باریک و عدم دسترسی به فاضلاب شهری مشکلاتی را برای حاشیه نشینان شیراز بوجود آورده است.

نژداغی افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی در محلات سهل آباد و مهدی آباد با تامین اعتبار انجام و انتظار می رود تا سه سال آینده مشکلات مربوط به شبکه فاضلاب در این محلات حل شود.

از آن جا که برخی از مناطق حاشیه نشین بستری برای وقوع جرائم است، فرمانده انتظامی منطقه شیراز  یوسف ملک زاده گفت: برنامه هایی در بحث انتظامی از جمله پاکسازی نقاط آلوده ،برخورد با ناهنجاری ها از طریق برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع جرم در این مناطق حاشیه نشین انجام شده است.
این سکونت گاه های قرار گرفته در کلان شهر شیراز می توانند با اجرای طرح های توانمند سازی از خدمات شهروندی بیشتری برخوردار شوند.
در برخورد با پدیده حاشیه نشینی به جای توجه به معلول باید علت را بررسی کرد و با یک برنامه ریزی جامع و کاربردی برای رفع این معضل اقدام کرد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار