برگزیده جایزه علامه طباطبایی گفت: نگاه کمی به دانشگاه سبب کاهش کمیت و کیفیت این مراکز علمی می شود.

مصطفی سهراب‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان و برگزیده جایزه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور افراد نخبه در سطح مدیریتی اظهار داشت: حضور افراد کم تجربه زمینه‌ساز انحراف از مسیر اصلی است. 

وی ادامه داد:  نباید فضا به‌گونه‌ای باشد که هر فردی که تحصیلات عالیه دارد، نخبه خطاب شود. به عبارت دیگر نخبه فردی است که هم تحصیلات عالیه دارد، و هم تجربه که با ترکیب این دو باهم سبب رشد علمی در کشور می شوند.

برگزیده جایزه علامه طباطبایی در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: بخش قابل توجهی از بروز این مشکل به سیاست‌های نادرست برمی گردد که نگاه کمی به دانشگاه و پایه‌گذاری نظام‌های ارزیابی و ارزشیابی بر اساس آمار و اعداد سبب شده هر دانشگاه و هر استادی خود را شایسته پذیرش دانشجوی دکتری بداند. 

سهراب‌پور یادآور شد: در کشورهای پیشرفته اکثر افراد به سمت ارتباط با صنعت، خوداشتغالی و یا کارآفرینی می‌روند و تنها درصد کمی در دانشگاه و یا مراکز علمی-تحقیقاتی استخدام می‌شوند.

وی عنوان کرد: علاوه بر مشکلات موجود در صنعت، دانش‌آموخته دانشگاه نیز باید از سطح علمی قابل‌قبولی برخوردار بوده تا در میدان عمل توان کافی را در طراحی صنعتی و ماشین‌سازی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار