به مناسبت روز فیزیوتراپی در ایران؛

فیزیوتراپیست ها در خط یک خدمات درمانی

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تمامی کلینیک‌های فیزیوتراپی امروز (شنبه) مصادف با دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی، بیماران خود را رایگان درمان می کنند.

محسنی بندپی رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییر روند شیوع بیماری ها از واگیر به غیر واگیر، بیان داشت: امروزه در حوزه بیماری های غیر واگیر بروز اختلالات عضلانی-اسکلتی، اختلالات عصبی، تصادفات، سالمندی سیر صعودی داشته که حاکی از اهمیت ویژه رشته فیزیوتراپی است. 

وی ادامه داد: امروزه لزوم حضور فیزیوتراپیست ها در سطح یک خدمات و پیشگیری اثبات شده و با توجه به گستردگی اثرگذاری این رشته تصمیم بر آن شد یک روز ملی در تقویم برای آشنایی مردم با نقش فیزیوتراپی در نظام سلامت به این رشته اختصاص داده شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: امروزه حضور فیزیوتراپیست ها نه تنها در کلینیک ها برای درمان بیماران، بلکه در جایگاه های مختلف جامعه از جمله مدارس، مهدکودک ها، شرکت ها و غیره برای افزایش آگاهی مردم در راستای بهبود کیفیت زندگی ضروری می باشد. 

وی اهمیت ویژه به رشته فیزیوتراپی را بیش از پیش ضروری دانست و اذعان داشت: افزایش بهره وری، کنترل هزینه بخش سلامت، افزایش کیفیت زندگی وغیره از نتایج بها دادن به فیزیوتراپی است.

محسنی بندپی یادآور شد: در روز ملی فیزیوتراپی مصادف با 2 مرداد، انجمن فیزیوتراپی با تخصیص ویزیت رایگان برای درمان بیماران و مشاوره دیگر افراد در تمامی مراکز فیزیوتراپی سعی کرده زمینه آشنایی بیشتر مردم با نقش فیزیوتراپی در زندگی را فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.