اهواز؛

اجرای طرح " نشاط معنوی در ساحل آرامش"

این طرح به صورت مکتوب و با عنوان پیوست فرهنگی پارک‌های ساحلی دز توسط شهرداری دزفول اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طرح نشاط معنوی در ساحل آرامش با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی در 2 بخش مطالعاتی و پژوهشی طراحی و در شهرستان مقاوم دزفول اجرا می‌شود.

هدف از اجرای طرح مذکور تقویت و گسترش ارزش‌های اسلامی و تقویت رویکرد فرهنگی در بوستان‌های ساحلی و شهرستان دزفول می باشد.

آشنا سازی شهروندان با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، سازمان دهی تسهیل حمل و نقل درون شهری، افزایش تعاملات اجتماعی و فرهنگی بین شهروندان و اقوام  تقویت انسجام اجتماعی خانواده‌ها، ارتقاء سطح روابط بین هم سالان،  افزایش مشارکت شهروندان در نگه داری از اموال عمومی، محورهای مهم این پیوست فرهنگی هستند.

هم چنین زیبا سازی فضاهای شهری و معنویت بخشی به فضاهای آن، تقویت روحیه نظارت اجتماعی، ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی، غنی سازی نحوه گذران اوقات فراغت شهروندان، تقویت روابط بین انجمن‌های علمی، فرهنگی، هنری تقویت نهادهای مدنی (سازمان‌های مردم نهاد)، کاهش احساس نا امنی در بین شهروندان،  ارتقای سطح سلامت عمومی شهروندان از دیگر محورهای این طرح و پیوست فرهنگی در بوستان‌های ساحلی دز شهرستان دزفول عنوان شده است.

تقویت روحیه شادی و نشاط در بین شهروندان، تقویت احساس تعلق به محله و شهر، افزایش سهم شهروندان در اداره امور شهر، تقویت نظارت شهروندان بر اداره امور آن، تقویت نهادهای فرهنگی و ارتباط همسو با طرح، توجه ویژه به نمادهای دینی و مذهبی از دیگر محورهایی بوده که در اجرای این طرح و پیوست فرهنگی، مورد توجه قرار گرفته است.

از ابتدای امسال طرح‌های معنوی و فرهنگی گسترده‌ای در بوستان‌های ساحلی دز شامل،  اقامه نماز در سه جایگاه ساحل رودخانه دز علی کله  برگزاری جلسات قرآنی و معرفتی و پرسش و پاسخ و همچنین جایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل دینی و اخلاقی و خانوادگی و تربیتی طراحی و به اجرا رسیده است.

هم چنین  ویژه برنامه‌های گروه سنی کودکان و نوجوانان شامل، نقاشی مسابقات دینی و علمی و ورزشی، راه اندازی کتاب خانه سیار، آماده سازی و توزیع نشریه نشاط معنوی همراه با مسابقات پیامکی و گرامی داشت ایام و  مناسبات‌های ویژه در این شهرستان از به همین مناسبت طراحی و برگزار شده است.

هر ساله و به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان، جمعیت زیادی را از شهرها و استان‌های مجاور  دزفول به تفریح گاه‌های  پایین دست سد دز مراجعه می‌کنند که بوستان‌ها و پارک‌های ساحلی رعنا، پارک ساحلی دووه، پارک ساحلی علی مالک، تفریحگاه ساحلی دز، پارک ساحلی ولیعصر (عج)، پارک ساحلی دولت از جمله خدمات پیش بینی شده برای توسعه رضایت گردشگران وارد شده به این شهرستان است.

وجود قدیمی‌ترین پل تاریخی دنیا در دزفول بر روی رود دز، آسیاب‌های تاریخی، موزه آب دزفول و نیز تفریحات متنوع ساحلی نظیر قایق سواری، ماهی گیری و شنا در کنار تفریح گاه بی نظیری مانند کت‌های دزفول، به همراه وجود محبوب‌ترین تفریحگاه خوزستان (علی کله) در این شهر، از دیگر جذابیت‌های گردشگری دزفول در ساحل رودخانه دز است.

شایان ذکر است پژوهشگران، صاحب نظران و علاقمندان می‌توانند طرح پیوست فرهنگی پیشنهادی خود را تا تاریخ 15شهریورماه سال جاری به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول ارائه دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.