نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مجموعه فرهنگی دولت در رابطه با سمفونی دریاچه ارومیه با عنوان "ارمیا" دچار بدسلیقگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، روح‌الله حضرت‌پور با اشاره به موضوع برگزاری سمفنونی"ارمیا" در تهران با عنوان وحدت و دریاچه ارومیه اظهار داشت: اگر قرار است سمفونی ای برای ارومیه، دریاچه‌اش و وحدت اقوام این منطقه تولید نواخته شود، ابتدا باید این تولید فرهنگی به دست مردم این منطقه برسد.

وی افزود: فقط تعداد بسیار اندکی از خواص در جریان برگزاری این سمفونی قرار گرفتند و این اقدام صرفاً جیب رهبر بلغاری و نوازندگان این ارکست را از بیت‌المال پر کرده و برای تهرانی‌ها اجرا شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت، زیرمجموعه‌هایش یا بنیاد رودکی می‌خواست در رابطه با دریاچه ارومیه و وحدت بین اقوام فرهنگ‌سازی کند، حداقل می‌بایست این سمفونی را در حضور مردم ارومیه و برای مردم ارومیه اجرا می‌کرد.

حضرت‌پور گفت: مجموعه فرهنگی دولت در رابطه با این اقدام دچار بدسلیقگی شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها نگرانی خود را از بابت مسائل فرهنگی اعلام داشته‌اند، متاسفانه برخی از مسئولان فرهنگی خیلی سطحی به مقوله فرهنگ نگاه می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم که دریاچه بی‌جانمان هر چه سریع تر احیاء شود تا به بهانه‌ای برای فعالیت‌های سیاسی و هدر رفت بودجه‌های کلان نشود.‌ اصل برگزاری یک سمفونی به نام ارومیه که حتی به گوش مردم ارومیه نرسید و در چند دقیقه در تهران به اتمام رسید قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.