فرماندار ماکو بهمراه رئیس اداره امور آب و کارشناسان دفتر فنی و دفتر فنی از روند اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی دشت شهید قنبری بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شاهین علیزاده در حاشیه بازدید از طرح شبکه آبیاری و زهکشی دشت شهید قنبری با تقدیر از تلاش ها و زحمات عوامل پروژه گفت : علی رغم وجود مشکلات مالی در کشور و وضعیت تخصیص اعتبارات پیشرفت فیزیکی پروژه در حد مطلوبی می باشد.

وی افزود : در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رویکرد دولت تدبیر و امید در خصوص استفاده بهینه از منابع آبی و بهره برداری از ظرفیت روخانه های مرزی و جلوگیری از هدر رفتن آب این طرح به طول 53 کیلومتر بر روی رودخانه ساریسو اجرا میشود.

فرماندار ماکو خاطر نشان ساخت : با بهره برداری کامل از این پروژه و اجرای طرحهای تکمیلی دیگر سازمان آب ضمن جلوگیری از هدر رفتن بیش از 60 میلیون متر مکعب آب در اوقات غیر زراعی شاهد استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی در بیش از 3000 هکتار از زمین های دشت شهید قنبری خواهیم بود.

قربان زاده مدیر امور منابع آب شهرستان ماکو نیز در این بازدید با اعلام پیشرفت فیزیکی 89 درصدی طرح و میزان اعتبار این پروژه گفت : برای اجرای این پروژه مبلغ 685 میلیارد ریال پیش بینی شده است که تاکنون 365 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای اتمام آن حدود 320 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.