معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه صنعتی كشور میسر است،از توسعه عدالت آموزشی با اردوهای دانش آموزی خبر داد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه صنعتی كشور میسر است/ توسعه عدالت آموزشی با اردوهای دانش آموزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمیدرضا كفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن درخواست برای تشكیل كرسی آزاداندیشی با موضوع شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای استان های مرزی بیان كرد: به طور كلی صادرات، واردات و توسعه صنعتی، شعار سال را محقق می كند كه مصرف كالای داخلی مثالی در رابطه با این موضوع است و افزایش كارآفرینی، رشد تولید، تقویت اقتصاد و پول ملی را به دنبال دارد. 

معاون پرورشی و فرهنگی در خصوص نتیجه كرسی آزاد اندیشی مذكور، اذعان كرد: بازگشت به سنت های بومی و منطقه ای، توجه به صادرات و كیفیت كالاهای داخلی و تبلیغ آن ها، توزیع عادلانه كالاهای ایرانی، استفاده از ظرفیت های داخلی، جلوگیری از واردات بی رویه، توسعه گردشگری داخلی، امنیت در توسعه اقتصادی،شناسایی آسیب های اجتماعی و برداشتن موانع توسط دولت از جمله نظرات اكثر افراد در این رابطه بوده است.

وی با توجه به نظرات نمایندگان استان ها و كیفیت سخنرانی افراد که نشان از درك و فهم بالای جوانان كشور دارد، عنوان كرد: باید توجه بیشتری به تربیت نیروی انسانی جهت تقویت استعدادهای آن ها شود. این اردوها به منظور توسعه عدالت آموزشی برگزار شده و برای پذیرش تعداد بیشتر دانش آموزان به ردیف ویژه بیشتری از اعتبارات نیاز است.

كفاش با بیان اینکه باید برای شناسایی استعدادها تلاش کرد، افزود: محرومیت در كمبود استعدادها و فرهیختگان مناطق است و مشمول كمبود امكانات نمی شود و امیدواریم که اردوها تا حد قابل توجهی در این امر مؤثر واقع شوند.

گفتنی است؛ در پایان از دانش آموزان نماینده استان‌ها جهت حضور در كرسی آزاد اندیشی با اهدای جوایز نقدی تقدیر و تشكر به عمل آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار