مسئول خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: روزانه کشتار ۴۰۰ تا ۵۰۰ راس دام سبک در کشتارگاه کاشان صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین واحدیان اظهار داشت: در گذشته کشتار دام‌های سنگین به روش سنتی انجام می‌شد و مشکلات بهداشتی در پی داشت و شهرداری برای رفع این مشکلات اقدام به ساخت دستگاه ذبح آسان و شرعی دام سنگین کرد.

وی با اشاره به فرآیند انتقال گوشت از کشتارگاه به دست مصرف کننده بیان کرد: به طور متوسط روزانه کشتار ۴۰۰ تا ۵۰۰ راس دام سبک در کشتارگاه کاشان صورت می‌گیرد و  لاشه ها با استفاده از ماشین‌های مخصوص حمل گوشت به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشان با بیان اینکه مسائل بهداشتی و شرعی در کشتارگاه کاشان به دقت انجام می‌شود، ادامه داد:  پیشرفت و سلامت جامعه در گرو تامین مواد غذایی افراد جامعه است و در این بین پروتئین مصرفی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اظهار اینکه گوشت قرمز یکی از مهمترین و با ارزشترین منابع تامین پروتئین است، تصریح کرد: تهیه و توزیع گوشت قرمز به دلیل فسادپذیری سریع باید در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود و اگر در این امر مهم بی‌توجهی و مسامحه‌ای صورت گیرد سلامت مصرف کننده و به تعبیری بهتر سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

واحدیان با تاکید بر اینکه کنترل و تصدی دولت بر کشتارگاه‌ها امری ضروری است، افزود: شهرداری کاشان با مدیریت و نظارت دقیق بر فعالیت‌های صورت گرفته در کشتارگاه صنعتی سعی دارد گوشت سالم و با کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان  برساند.

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: کنترل مسائل بهداشتی در تامین گوشت سالم مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از روش هایی جدید و علمی با تکنولوژی مناسب است به همین جهت در چرخه تامین و عرضه گوشت قرمز بهداشتی و همچنین امکان کنترل و تنظیم بازار عرضه و تقاضا کشتارگاه بهداشتی نقش ارزنده و در خور توجهی دارد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه مکانیزه کاشان بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد، تاکید کرد: شهرداری کاشان با در نظر گرفتن سلامت شهروندان نظارت دقیقی بر مدیریت کشتارگاه صنعتی دام دارد و در راستای سلامت و بهداشت جامعه، سال گذشته اقدام به تاسیس و راه اندازی سالن پیش سرد در کشتارگاه کرده است.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.