یکی از شهروندان زاهدانی گفت: قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان افزایش بیش از 20 تا 30 درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهروند زاهدانی افزود: قیمت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان کمتر از 60 هزار ریال بود اما اینک به بیش از 85 هزار ریال رسیده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که مرغ کشتار روز از حدود دو هفته پیش تا کنون در سطح بازار زاهدان کمیاب شده به طوری که با مراجعه به چندین مکان عرضه مرغ نتوانستم آن را تهیه و به اجبار مرغ منجمد تهیه کردم.

وی تصریح کرد: نکته جالب این است که قیمت مرغ منجمد نیز در ماه رمضان حدود 50 هزار ریال بود اما روز گذشته به حدود 70 هزار ریال رسیده بود.

یکی دیگر از شهروندان گفت: این روزها قیمت مرغ در سطح بازار زاهدان رشد بی رویه داشته است به طوری که اکثر شهروندان از این موضوع گلایه مند هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین مواد غذایی مورد مصرف مردم به ویژه خانواده های متوسط و کم درآمد مرغ است و اگر قرار باشد قیمت این مواد غذایی نیز افزایش یابد تکلیف مردم چگونه خواهد بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: قیمت مرغ در سراسر کشور افزایش داشته اما در این استان به نسبت برخی استان های دیگر شاهد افزایش کمتری هستیم.

رضا نجفی اظهارداشت: هیچ مشکلی در زمینه تامین مرغ زنده و کشتار روز در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به اندازه کافی مرغ منجمد با قیمت 53 هزار ریال در سطح بازار عرضه کرده است.

وی گفت: اجرای طرح ساماندهی مرغ زنده از سوم مرداد سال گذشته به منظور حمایت از تولیدات داخلی، کاهش قیمت مرغ، فعال سازی واحدهای مرغداری تعطیل و جدید و کشتارگاه های مرغ در استان به اجرا در آمده است.

وی افزود: با اجرای این طرح تعداد واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان از 154 واحد به 192 واحد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی مرغ زنده در استان درصد خودکفایی استان به گوشت مرغ را از 26 درصد به 61 درصد افزایش داده است.

وی افزود: مرغ زنده در این بازارچه ها هر کیلوگرم 68 هزار ریال به شهروندان عرضه می شود اما ممکن است در خارج از این بازارچه ها مرغ با قیمت بیشتر نیز به فروش برسد براین اساس به شهروندان توصیه می شود مرغ زنده مورد نیاز خود را از بازارچه های تعیین شده تهیه کنند.

این که از یک طرف مردم مدعی اند: قیمت مرغ حدود 30 درصد افزایش یافته و مرغ کشتار روز و زنده در سطح شهر با کمبود رو به رو است و از سوی دیگر مسئولان ادعا می کنند که کمبودی وجود ندارد و قیمت ها نیز افزایش زیادی پیدا نکرده است، نیاز به قضاوت خوانندگان دارد
انتهای پیام/ع
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، مرغ ، شهروند ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.