دکتر واعظی در دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه گرجستان در تفلیس از گسترش همکاری‌های بین دو کشور استقبال و بر همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.

گرجستان، دروازه ورود ایران به اروپا/ همکاری در حوزه ICT
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز  جاري (دوم مرداد) دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به دعوت رسمي معاون اول نخست وزير و وزير اقتصاد و توسعه گرجستان كه در تفليس حضور دارد با ميخائيل جانليدزه وزير امور خارجه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

در اين ديدار طرف گرجي ضمن تمجيد از گسترش روابط كشورش در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي پس از استقلال كشورش با جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: گرجستان با پشت سر گذاشتن مشكلات داخلي و منطقه اي خواستار ايفاي نقش مثبت در استقرار صلح و ثبات در منطقه است.

وزير امور خارجه گرجستان به جايگاه گرجستان در منطقه اشاره كرد و افزود: با توجه به ديدارهاي مقامات دو كشور در سطوح مختلف بايد بتوانيم از ظرفيت هاي موجود بين ايران و گرجستان حداكثر بهره را براي افزايش مناسبات كسب كنيم.

وي همچنين با اشاره به سفر سال گذشته نخست وزير گرجستان به تهران در ارتباط با برگزاري پنجمين اجلاس كميسيون مشترك گفت: كشور ما تمام اتفاقات حاصله از اين اجلاس را پيگيري و محقق مي سازد.

در ادامه اين ديدار وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان نيز ضمن استقبال از ديدگاه هاي مثبت مقامات جمهوري گرجستان در قبال ايران به ضرورت تلاش همگانی در جهت استقرار صلح و ثبات و مبارزه با تروريسم و همچنين افراط گرايي كه نه تنها منطقه بلكه جامعه جهاني را تهديد مي كند تاكيد كرد.
دكتر واعظي افزود: توسعه اقتصادي و ثبات سياسي كشورها در گرو همبستگي و اتحاد براي مبارزه با پديده مستمر تروريسم و افراط گرايي است كه امروز شرايط نامطلوبي را در منطقه ايجاد كرده است.

وي همچنين از عزم و اراده جمهوري اسلامي ايران براي توسعه مناسبات با گرجستان در تمام ابعاد از جمله همكاري هاي مشترك در حوزه ICT و صنعت ارتباطات و مخابرات  خبر داد و عنوان كرد:  در اين سفر تفاهمات بسيار خوبي با مقامات رسمي  ذيربط د اين حوزه  به عمل آمد و در آينده نزديك شاهد نتايج آن خواهيم بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران در اين ديدار به همكاري هاي چند جانبه منطقه اي اشاره كرد و افزود: از توافقات حاصله در اين زمينه استقبال مي كنيم و موضوع استفاده از مسير ترانزيتي گرجستان و ايران مي تواند در شكوفايي اقتصادي و سياسي بين دو كشور نقش تعيين كننده اي را داشته باشد.

دكتر واعظي همچنين بر ضرورت افزايش حجم مبادلات تجاري و اقتصادي و همچنين همكاري هاي بانكي و حمل و نقل بين ايران و گرجستان تاكيد كرد.

در ادامه وزير امورخارجه گرجستان ضمن تائيد ضرورت مبارزه با تروريسم براي رفع بحران هاي منطقه اي به اهميت رايزني هاي بيشتر طرفين تاکید كرد و افزود: متاسفانه منطقه امروز شاهد بحران هاي متعددي است كه افراط گرايي و تروريسم از ريشه هاي اصلي اين بحران ها است و امنيت منطقه اي از جمله منطقه قفقاز را تحت تاثير خود قرار داده است.

وي همچنين با اشاره به انتخاب كشورش از سوی گردشگران ايراني بيان كرد: ما ضمن لغو رواديد بين اتباع دو كشور، توسعه صنعت توريسم را در راستاي توسعه و آشنايي بيشتر فرهنگ ملت ها دانسته و از آن استقبال مي كنيم.

دکتر واعظی همچنین بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری‌های بانکی و حمل و نقل بین ایران و گرجستان تاکید کرد.
در ادامه وزیر امور خارجه گرجستان ضمن تائید ضرورت مبارزه با تروریسم برای رفع بحران‌های منطقه‌ای به اهمیت رایزنی‌های بیشتر طرفین تاکید کرد و افزود: متأسفانه منطقه امروز شاهد بحران‌های متعددی است که افراط گرایی و تروریسم از ریشه‌های اصلی این بحران‌ها است و امنیت منطقه‌ای از جمله منطقه قفقاز را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وزیر امور خارجه گرجستان در پایان با تائید صحبت‌های دکتر واعظی در خصوص افزایش همکاری‌های بانی و رفع موانع موجود گفت: با توسعه زیرساخت‌های بندری و جاده‌ای گرجستان، این کشور می‌تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپا محسوب شود.

منبع روابط عمومی وزات ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار