شاهرود؛

صادرات 4 هزار تن انگور شاهرود به روسیه

ارقام متنوع انگور تولیدی در شهرستان شاهرود امکان صادرات را برای این محصول راهبردی باغی این شهرستان به دیگر کشورهای منطقه فراهم کرده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ؛ فرماندار شاهرود با اشاره به پیگیری‌های انجام‌ شده برای اخذ مجوز ایجاد مرز هوایی در فرودگاه این شهرستان گفت: امروز حدود چهار هزار تن انگور شاهرود به کشور روسیه صادر می‌شود.
سید محمدرضا هاشمی گفت: ارقام متنوع انگور تولیدی در شهرستان شاهرود امکان صادرات را برای این محصول راهبردی باغی این شهرستان به دیگر کشورهای منطقه فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه نبود مرز هوایی و استقرار پایانه گمرکی در فرودگاه شاهرود یکی از موانع مهم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی این شهرستان به‌ صورت مستقیم به کشورهای دیگر است از پیگیری‌ها برای اخذ مصوبه استقرار مرز هوایی در فرودگاه شاهرود خبر داد و افزود: فرودگاه شاهرود با اخذ این مجوز بین‌المللی می‌شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه امکان پروازهای خارجی با استقرار مرز هوایی در فرودگاه شاهرود میسر می‌شود تصریح کرد: به‌زودی پایانه گمرکی فرودگاه شاهرود نیز در این مکان استقرار می‌یابد تا صادرات مستقیم محصولات از این فرودگاه تسهیل شده و امکان‌پذیر شود.
هاشمی افزود: در این راستا باند طرح توسعه باند فرودگاه شاهرود در حال اجرایی شدن است و با توسعه باند فرودگاه شاهرود زمینه برای ایجاد مرز هوایی در این فرودگاه بیشتر از پیش فراهم خواهد شدوی با بیان اینکه امروز باید به سمت ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات باغی و دیگر تولیدات بخش کشاورزی و دامی برویم گفت : کارخانه کنسانتره شاهرود به‌زودی در این شهر احیا شده و راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه باید صنایع تبدیلی و تکمیلی مانند کارخانه کنسانتره شاهرود در این شهرستان توسعه یابد این مهم را سبب ممانعت از تداوم زیان به کشاورزان و باغداران شاهرودی دانست.
هاشمی با اشاره به اینکه نباید به اعتبارات دولتی برای همه امور توسعه‌ای تکیه کرد و این اعتبارات کفاف همه امور را نمی‌دهد گفت: امروز باید به سمت حمایت و حلب سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران برویم و در این راه مدیران باید زمینه را برای حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در شاهرود فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر هیئت دولت به استان سمنان در شهرستان‌ها به‌ صورت مطلوبی توزیع‌شده است افزود: ملاک‌های مهمی مانند میزان محرومیت و تعداد جمعیت به‌عنوان شاخص برای توزیع اعتبارات این سفر در نظر گرفته شد که این مهم بیانگر ایجاد عدالت در این توزیع است.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه بیشترین اعتبارهای گلوبال و شناور مربوط به این سفر مربوط به بخش کشاورزی است گفت: با توجه به اینکه شاهرود یکی از قطب‌های کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به دنبال جذب بیشتر این اعتبارات بود.
هاشمی با اشاره به اینکه امسال هیچ طرح جدید عمرانی در شاهرود آغاز نمی‌شود گفت: مدیران شاهرودی تنها تا بیستم مردادماه فرصت دارند تا پروژه‌های قابل‌ افتتاح در هفته دولت را به فرمانداری شاهرود اعلام کنند.
فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی می‌توان به توسعه روزافزون شهرستان شاهرود اندیشید اعلام آمادگی کرد که مجموعه مدیران شاهرود و فرمانداری این شهرستان با امام‌جمعه جدید شاهرود همکاری ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: صادرات ، انگور ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار