مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از تخصیص بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها خبر داد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام اینکه هدایت تحصیلی شرایط جدیدی را ایجاد کرده که دانش آموزان متناسب با چهار عامل علاقه، استعداد، عملکرد تحصیلی و آینده شغلی انتخاب رشته کنند، گفت: چنین طرحی آینده شغلی کشور را نیز تحت تاثیر قرارداده و موجب فرآیند اشتغال می‌شود.

وی در خصوص مقاومت برخی از خانواده‌ها مبنی بر ادامه تحصیل فرزندانشان در هنرستانها اظهار کرد: در صورتیکه خانواده‌ها با نیروهای آموزشی و مربیان هنرستانها دیداری داشته باشند بدون شک این نگرانی و مقاومت از بین می‌رود.

آذرکیش از بهبود روند عملکرد هنرستانها خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های متعددی از قبیل آموزش و توانمند سازی معلمان و برگزاری جشنواره‌های متعدد در دستور کار هنرستان‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مجموع 54 میلیارد تومان اعتبار برای این مدارس پیش بینی شده، گفت: 34 میلیارد اعتبار از محل ردیف مستقل بودجه 95 و 20 میلیارد از طریق فروش گاز و اختصاص 2 درصد این درآمد به هنرستانها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهبود عملکرد تعامل نزدیکی با دستگاهها متولی استاندارد مهارت همچون وزارت تعاون، ارشاد،  صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نهادهای دیگری از این قبیل انجام شده است.

آذرکیش بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی بر اساس عوامل تخصصی و کارشناسی شده نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند لذا ادامه تحصیل در هنرستانها میتواند فرصت مناسبی برای آینده شغلی آنها تلقی شود و نگاه صرف به عملکرد تحصیلی توجیه مناسبی برای حضور دانش‌آموز در رشته‌های مختلف نیست.                                                                                                     

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.